Profilok kezelése
Belépek az internetbankbaHogyan kezeld számláidat a különböző profiljaidban?
Saját és további profilok
Az új internet- és mobilbankban több profilt is kezelhetsz egyszerre, így eléred
- az összes OTP Banknál vezetett számládat, amelynek a tulajdonosa vagy, valamin
- azokat a számlákat, amelyeknek nem te vagy a tulajdonosa, de kezelhetsz.
A saját profilodba kerülnek azok a számlák, amelyeknek a számlatulajdonosa vagy a társtulajdonosa vagy, valamint itt éred el a hitelkártya számláidat is. A Beállítások- Profilok és számlák kezelése menüpontban ellenőrizheted a számlához tartozó szerepkörödet.
A további profilokba kerülnek azok a számlák, amelyeknek nem te vagy a számlatulajdonosa vagy a társtulajdonosa, de tudsz kezelni (pl. állandó meghatalmazott, törvényes képviselő, gondnok keresztül kezelt számlák). Ezek a számlák külön-külön profilok alatt jelennek meg a számlatulajdonosok nevével, ha az OTP InternetBankban vagy az OTP MobilBankban a saját profilod képére kattintasz (alapbeállításként a profilképed a monogramod).
Az új internet- és mobilbankban több profilt is kezelhetsz egyszerre, így eléred az összes OTP Banknál vezetett számládat, amelynek a tulajdonosa vagy, valamint azokat a számlákat, amelyeknek nem te vagy a tulajdonosa, de kezelhetsz.
A Beállítások- Profilok és számlák kezelése menüpontban ellenőrizheted a számlához tartozó szerepkörödet.
A további profiljaidat a saját profilod alatt jelennek meg a számlatulajdonosok nevével, ha az OTP InternetBankban vagy az OTP MobilBankban a saját profilod képére kattintasz (alapbeállításként a profilképed a monogramod).
Profilok testre szabása
- Profilkép: lehetőséged van a különböző profiljaidhoz képeket beállítani, hogy könnyebben megkülönböztethesd őket egymástól. Ezt a Beállítások- Profilok és számlák kezelése menüpontban teheted meg.
- Elnevezés: az általad kezelt
számlákat különféle névvel is elláthatod. Ehhez kattints a Beállítások-
Profilok és számlák kezelése menüpontban a kiválasztott számlánál lévő
ceruzaikonra, majd add meg a használni kívánt számlanevet.
- indíts egy új utalást
- válaszd ki a címzettet/Partnert
- add meg a kért adatokat, majd
- válaszd az időzített vagy rendszeres utalás lehetőséget
- add meg az utalás gyakoriságát és időzítését
Lehetőséged van a különböző profiljaidhoz képeket beállítani illetve átnevezni azokat, hogy könnyebben megkülönböztethesd őket egymástól. Ezt a Beállítások - Profilok és számlák kezelése menüpontban teheted meg.
Több egyenleg a profilban
Ha internetbankba vagy mobilbankba belépve több egyenleget is látsz a saját fizetési számlád egyenlegén kívül, annak az alábbi okai lehetnek:
- a forint folyószámládon kívül rendelkezel további alszámlákkal (pl. devizaszámla, webkártya számla), vagy
- társtulajdonosa vagy egy másik fizetési számlának.
A Számláim menüpontban kiválaszthatod azt a számlát, amelynek látni szeretnéd a részleteit (pl. számlaszám, számla részletes adatai, számlához kapcsolt kártyák stb.)
Ha internetbankba vagy mobilbankba belépve több egyenleget is látsz a saját fizetési számlád egyenlegén kívül, akkor vagy rendelkezel alszámlákkal (pl. devizaszámla, webkártya számla), vagy társtulajdonosa vagy egy másik fizetési számlának.
A Számláim menüpontban kiválaszthatod azt a számlát, amelynek látni szeretnéd a részleteit (pl. számlaszám, számla részletes adatai, számlához kapcsolt kártyák stb.).
Számlák közötti váltás több profil esetén
- OTP InternetBankban: lépj be a regisztrációkor megadott e-mail-címmel és jelszóval, majd kattints az oldal jobb felső részén lévő profilodra (profilképed és neved). Ekkor a lenyíló menüből ki tudod választani a kezelni kívánt számlát.
- OTP MobilBankba belépés előtt: indítsd el az alkalmazást, majd még a belépés előtt, a képernyőt balra húzva navigálj a számláid között.
- OTP MobilBankba bejelentkezve: egyszerűen kattints a képernyő bal felső sarkában lévő profilképedre (alapesetben ez a monogramod), és a megjelenő oldalsó listából válaszd ki azt a profilt, ahova át szeretnél jelentkezni.
OTP MobilBankba belépés előtt: indítsd el az alkalmazást, majd még a belépés előtt, a képernyőt balra húzva navigálj a számláid között.
OTP MobilBankba bejelentkezve: egyszerűen kattints a képernyő bal felső sarkában lévő profilképedre (alapesetben ez a monogramod) és a megjelenő oldalsó listából válaszd ki azt a profilt, ahova át szeretnél jelentkezni.
Kipróbálnád a mobilbankot is?
Nyisd meg bankszámládat még ma!
A számládat bankfiók felkeresése nélkül, online is megnyithatod!
Mobilbankban néhány lépésben
- Ha már elmúltál 18 éves és
- 2016. január 1. után kiállított személyazonosító igazolványod van
Android 7 és e felett
A telefonod kamerájával olvasd be a QR-kódot és töltsd le az OTP MobilBankot a Google Play áruházból!
iOS 15 és e felett
A telefonod kamerájával olvasd be a QR-kódot, így letöltheted az OTP MobilBankot az App Store-ból!
Töltsd le az OTP MobilBankot!
Hogyan működik a mobilbankos számlanyitás?
- 1. Add meg a belépési adataidat!
Ezekre később a mobil- vagy internetbank használatakor is szükséged lesz. - 2. Válaszd ki a bankszámlát!
- 3. Azonosítsd magad!
Az azonosítás során le kell fotóznod a személyazonosító igazolványodat, majd a telefonod NFC funkciójával fogjuk letölteni az e-személyid chip kártyáján tárolt adatait. Végül egy rövid selfie videót kell készítened. - 4. Véglegesítsd a szerződést!
Az igénylést követően legkésőbb 2 munkanapon belül e-mailben értesítünk. A bankkártyádat és a PIN-kódod kb. 7-10 nap múlva postán kapod meg.