A Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után használhatod az új internetbankot, de a mobilbank használatához mobileszközöd regisztrációja is szükséges.
Hogyan használd az új internet- és mobilbankot?
Segítünk eligazodni az új szolgáltatásainkban
Belépek az internetbankbaIsmerd meg új digitális szolgáltatásainkat, és intézd egyszerűen napi pénzügyeidet az új OTP InternetBankban vagy az OTP MobilBankban.
OTP MobilBank letöltés Android 7 és e felett, iOS 15 és e felett
Tippek a beállításokhoz
Push üzenetben egyszerűen és gyorsan hagyhatod jóvá tranzakcióidat: például internetbank belépés, online kártyás vásárlások, internetbanki tranzakciók. Emellett push üzenetben értesülhetsz a kártyás tranzakciókról, valamint a számládon végzett pénzmozgásokról.
Ha a regisztráció során nem aktiváltad a push értesítéseket, ne aggódj, a Beállítások – Értesítések menüpontban bármikor testreszabhatod, hogy mely számládról szeretnél értesítéseket és milyen összeghatár felett.
Miután regisztráltál az OTP MobilBankba, 24 óra elteltével aktiválnod kell a mobilkészülékedet. A mobilbankba belépve a Beállítások – Regisztráció aktiválása menüpontban tudod ezt megtenni.
Miért
fontos, hogy aktiváld az alkalmazást?
A mobilbank
minden funkcióját (internetbanki belépés, postai csekkbefizetés, QR-kódos
fizetés) csak akkor tudod használni, ha aktiválod az alkalmazást.
Az új mobilbankot folyamatosan fejlesztjük, így rendszeresen érkeznek új verziók az alkalmazásból. Fontos, hogy ezeket a frissítéseket mindig fogadd el, hogy a mobilbank legjobb verzióját használhasd.
Automatikus frissítést is beállíthatsz az alkalmazásáruházban, így még kényelmesebben hozzáférhetsz a legújabb fejlesztésekhez.
Az alkalmazás biztonságos használatához a regisztrációkor állíts be egy saját PIN-kódot és aktiváld a biometrikus azonosítást. Ennek segítségével gyorsan és biztonságosan léphetsz be az alkalmazásba, és a tranzakcióidat is egyszerűen jóváhagyhatod.
Ha a regisztrációkor nem állítottál be biometrikus azonosítást, ezt bármikor megteheted a mobilbank Beállítások/Biometrikus azonosítás menüpontjában.
Állítsd be a gyorsegyenleg funkciót azokhoz a számláidhoz, amelyek egyenlegét az alkalmazás megnyitása után egyből látni szeretnéd. Ezt egyszerűen megteheted a mobilbank Beállítások/Gyorsegyenleg menüpontjában.
Már az alkalmazás megjelenését is megváltoztathatod a sötét mód beállításával – így akár éjszaka is kényelmesen használhatod az OTP MobilBankot.
A Beállítások/Téma menüpontban kiválaszthatod, hogy milyen stílusban jelenjen meg az alkalmazás.
Miután
regisztráltál az új internet- és mobilbankba, azonnal használatba veheted az új
OTP InternetBankot, amely asztali gépről és mobilböngészőből (mobilra
optimalizált nézetben) is elérhető. Az
internetbanki funkciók köre folyamatosan bővül, ezért mindig érdemes figyelned
az újdonságokat.
Az internetbanki belépéshez a Digitális Szerződés megkötésekor megadott e-mail-címedre és jelszavadra lesz szükséged.
A biztonságos belépéshez meg kell erősítened, hogy te kezdeményezted a bejelentkezést.
- Ezt egyszerűen megteheted a mobilbank segítségével: a belépésről érkező push értesítés mobilbanki jóváhagyásával.
- Ha nem engedélyezted az alkalmazás értesítéseket mobileszközödön, QR-kód segítségével is jóvá tudod hagyni az internetbanki belépést. A QR olvasás funkció a mobilbank megnyitásakor a fő képernyőn is elérhető.
- Ha nincs mobilbankod vagy nem rendelkezel internetkapcsolattal mobilkészülékeden, az internetbanki belépést egyszeri SMS kód segítségével is jóváhagyhatod.
Az új internetbankba az OTP Bank weboldaláról indulva egyszerűen beléphetsz. Ezt az oldalt érdemes elmentened a Könyvjelzőid/Kedvenceid közé, hogy legközelebb gyorsan megtaláld.
Az OTP InternetBankba belépve a Beállítások/Eszközök menüpontban áttekintheted és letilthatod azokat az eszközöket, amelyekkel korábban bejelentkeztél az OTP InternetBankba vagy az OTP MobilBankba.
Ha a mobilkészülékedet elvesztetted, ellopták vagy már nem használod, vagy a készülékhez és a PIN-kódodhoz más, illetéktelen személy is hozzáférhet, akkor javasoljuk, hogy tiltsd le az OTP MobilBankot az eszközön. Később bármikor újra regisztrálhatsz a készülékeddel, és használhatod az alkalmazást.
Az internetbanki belépéshez használt eszközeidet is törölheted, ha már nem használod azokat. Később, ha valaki mégis az eltávolított eszközről próbál meg belépni a fiókodba, akkor erről egy figyelmeztető emailt küldünk.
Az OTP InternetBankban megtalálod a felhasználói adataidat (például szerződésazonosító), és lehetőséged van az internetbanki belépéshez használt jelszó módosítására. Javasoljuk, hogy 3 havonta változtasd meg jelszavadat, hogy a fiókod mindig biztonságban legyen.
Ha illetéktelenek tudomására jutottak az internetbanki vagy a mobilbanki belépési adataid, letilthatod a belépést, az OTP internet- és mobilbank Beállítások menüpontjában. Így innentől nem tudnak hozzáférni a számládhoz az új OTP InternetBankban és az OTP MobilBankban.
A letiltással Te sem fogsz tudni belépni az internetbankba és a mobilbankba. A hozzáférést később újra aktiválhatod telefonos ügyfélszolgálatunkon vagy személyesen bármelyik OTP bankfiókban.
A belépést vagy a bankkártyát tiltsd le?
Kérünk, hogy a letiltás előtt gondold át, hogy a csalók az internet- és mobilbank belépéshez használt vagy a bankkártya adataidat szerezhették meg. Ha a bankkártyád adatait szerezték meg, akkor ne az internet- és mobilbank belépést tiltsd le, hanem a Kártyáim menüpontban a bankkártyádat.
Az internetbank Dokumentumaim (a Profilképedre kattintva elérhető) menüpontjában letöltheted a szerződéseidhez tartozó dokumentumokat (pl. számlaszerződés, számlakivonatok, elektronikus aláírás minta).
A Számlatörténet menüpontban pedig letöltheted a tranzakció történetet is, az általad meghatározott időintervallumra.
További internetbank és mobilbank funkciók
Ha még nem regisztráltál
Az új internet- és mobilbank használatához - meglévő OTPdirekt internetes szolgáltatásoddal - csak egy gyors regisztráció szükséges, Ekkor tudod megkötni az új szolgáltatásainkhoz szükséges új Digitális Szolgáltatási Szerződést is.
A regisztrációt elindíthatod:
- bejelentkezés után az OTPdirekt internetbankban az új internetbank regisztráció menüpontban, vagy
- az új OTP InternetBank bejelentkező oldalon, vagy
- az új OTP MobilBank letöltését követően.
Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében az új OTP MobilBank alkalmazás nem elérhető.
Még nincs az OTP Banknál számlád?
A számládat bankfiók felkeresése nélkül, online is megnyithatod!
Mobilbankban néhány lépésben
- Ha már elmúltál 18 éves és
- 2016. január 1. után kiállított személyazonosító igazolványod van
Android 7 és e felett
A telefonod kamerájával olvasd be a QR-kódot és töltsd le az OTP MobilBankot a Google Play áruházból!
iOS 15 és e felett
A telefonod kamerájával olvasd be a QR-kódot, így letöltheted az OTP MobilBankot az App Store-ból!
Töltsd le az OTP MobilBankot!
Hogyan működik a mobilbankos számlanyitás?
- 1. Add meg a belépési adataidat!
Ezekre később a mobil- vagy internetbank használatakor is szükséged lesz. - 2. Válaszd ki a bankszámlát!
- 3. Azonosítsd magad!
Az azonosítás során le kell fotóznod a személyazonosító igazolványodat, majd a telefonod NFC funkciójával fogjuk letölteni az e-személyid chip kártyáján tárolt adatait. Végül egy rövid selfie videót kell készítened. - 4. Véglegesítsd a szerződést!
Az igénylést követően legkésőbb 2 munkanapon belül e-mailben értesítünk. A bankkártyádat és a PIN-kódod kb. 7-10 nap múlva postán kapod meg.
Gyakran ismételt kérdések
Szerződés, regisztráció
Az új internetbankban és az új mobilbankban számos olyan új funkciót használhatsz, amelyekre a meglévő OTPdirekt-szerződésed nem terjed ki. Ilyen például, hogy az internetbankba e-mail-címmel is be tudsz jelentkezni a számlaszám vagy a HAZ-azonosító megadása helyett.
Ahhoz, hogy az új funkciókat használni tudd, új szerződést kell kötnöd az OTP Bankkal – az új szerződésekkel egy időben fokozatosan kivezetjük a meglévő OTPdirekt szerződéseket.
Helyette egy új Digitális Szolgáltatási Szerződést vezetünk be több lépésben. Az első fázisokban az új szerződés keretein belül csak a lakosság számára fogunk internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokat biztosítani.
Mi a legfőbb különbség az OTPdirekt és a Digitális Szolgáltatási Szerződés között?
- lehetőséged van e-mail-címmel azonosítanod magad, így az internetbanki belépéshez nem kell megadnod a számlaszámodat vagy a HAZ-azonosítódat,
- lesz egy saját felhasználói profilod, mivel az új rendszer ügyfélalapon kezeli a szerződéseket természetes személyek esetén.
A Digitális Szolgáltatási Szerződés regisztrációt négyféleképpen tudod elindítani:
- Az OTPdirekt internetbankból -> Igénylések / Új internetbank regisztráció
- Az új OTP MobilBank letöltése után
- A www.otpbank.hu/internetbank oldalon
Az 1. esetben egyszerűbben, belépés és a regisztráció elindítása után az e-mail cím megadása lépéstől folytatódik a folyamat.
Amennyiben a 2-3. lehetőséget választod, akkor így tudsz regisztrálni:
- Látogass el a www.otpbank.hu/internetbank oldalra, és kattints a Regisztrálok az új internetbankba linkre; vagy ha a mobilbanki alkalmazásban szeretnél regisztrálni, akkor válaszd a „Még nincs e-mailes azonosítóm” lehetőséget.
- Add meg az OTPdirekt internetbanki belépéshez használt adataidat: HAZ-azonosító, számlaszám és jelszó. (Ha nem emlékszel az azonosítódra vagy a jelszavadra, új jelszót tudsz igényelni.)
- Add meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk SMS-ben.
- Add meg azt az e-mail-címed, amelyet a későbbiekben használni szeretnél a belépéshez.
- Hozz létre egy kellően erős jelszót, amellyel a jövőben beléphetsz az OTP digitális szolgáltatásaiba. Javasoljuk, hogy a jelszó legalább 8 karakter hosszú legyen és tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számot is.
- Ezt
követően tekintsd át és fogadd el a szerződéses feltételeket és a kapcsolódó
dokumentumokat:
- Digtális Szolgáltatási Szerződés
- Hirdetmény
- Üzletszabályzat
- Adatkezelési tájékoztató
- Utolsó lépésként erősítsd meg a digitális fiókod regisztrációját arra a linkre kattintva, amelyet a korábban megadott címedre küldött megerősítő e-mailben küldünk el neked.
Android (minimum 7.0): https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.otpbank.mobile
iOS (minimum 15.0): https://apps.apple.com/app/id1403268557
Az új MobilBanki alkalmazás elindítása után egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ennek lépései:
- Ha már rendelkezel e-mailes azonosítóval, válaszd ezt a lehetőséget.
- Add meg az e-mail-címet és a hozzá tartozó jelszót.
- Add meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk SMS-ben.
- Hozz létre egy 6 jegyű PIN-kódot.
- Ha a mobil készüléked alkalmas rá, és szeretnéd ujjlenyomattal / FaceID-val azonosítani magad a későbbiekben, akkor a következő képernyőn lehetőséged van ezt a lehetőséget aktiválni.
- Ha szeretnél Push értesítéseket kapni a tranzakcióidról, kártyás vásárlásaidról, itt tudod engedélyezni.
A mobilbank teljes körű használatához és a QR-alapú jóváhagyáshoz aktiválnod kell a mobilbanki regisztrációdat egy SMS-kóddal.
Ezt legkorábban 24 órával a regisztrációd után teheted meg, amelyre egy push üzenettel is emlékeztetünk majd.
Többféleképpen tudod aktiválni a regisztrációdat:
- vagy rákattintasz a push értesítésre, amit a regisztráció megerősítéséről küldtünk neked, és megadod azt a megerősítő kódot, amit a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk el,
- vagy indítasz egy olyan tranzakciót, amit SMS-ben hagysz jóvá,
- továbbá lehetőséged van a Beállítások / Aktiváció menüpontból aktiválni a regisztrációd.
Elsőként az internetbank és a mobilbank érhető el az új szerződéssel, de az igénybe vehető szolgáltatások köre folyamatosan bővül.
Az új Digitális Szolgáltatási Szerződés és az OTPdirekt szerződés még érvényben maradnak, egymással párhuzamosan, így a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat is használhatod.
Terveink szerint fokozatosan kivezetjük az OTPdirekt szerződést, ezzel együtt pedig a jelenlegi lakossági OTPdirekt internetbank- és OTP SmartBank szolgáltatás is megszűnik majd. Ennek első lépéseként a lakossági OTP SmartBank szolgáltatás 2022. március 24-től kivezetésre került, helyét az új OTP MobilBank vette át. A kivezetés után a lakosság részére már csak az új szerződések fognak élni, és az ehhez kapcsolódó új internetbanki és mobilbanki szolgáltatások fognak működni.
Az új digitális szolgáltatásokat folyamatosan fejlesztjük, ezért a meglévő OTPdirekt szolgáltatásokkal átmenetileg párhuzamosan működnek. Az átmeneti időszakot figyelembe véve, az új szolgáltatások használatáért egyelőre nem számítunk fel külön havidíjat (lsd. aktuális hirdetmény szerint), és bármikor le is mondhatod azokat az üzletszabályzatban foglaltak szerint. Az átmeneti időszak lezárulásáról értesíteni fogunk.
A regisztrációd törléshez nem elég csak az alkalmazást törölni a készülékedről, hanem magát az eszközregisztrációt is törölnöd kell.
Ezt megteheted az applikáció Beállítások menüpontjában, a „Regisztráció törlése” gombra kattintva, vagy az internetbank Beállítások / Eszközök áttekintése, letiltása menüpontban.
Segítségre van szükséged?
Amennyiben elfelejtetted a bejelentkezéshez használt email címedet vagy jelszavadat, ezek módosítása az alábbi csatornákon lehetséges:
E-mail cím: ez esetben kérjük, jelezd felénk
- OTP Bankfiókban vagy
- az OTP Internetbankban elérhető Chat szolgáltatás használatával vagy
- telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
és munkatársaink törlik a Digitális Szolgáltatási Szerződés (DSZ) regisztrációdat. A törlésről munkatársaink visszajeleznek neked, ami után megismételheted a regisztrációt.
Jelszó:
- Új kezdeti jelszó megadása kezdeményezhető az internetbanki bejelentkező képernyőn az „Elfelejtettem a jelszavam” funkció használatával,
- vagy bankfióki ügyintézés keretében ideiglenes jelszó küldése kezdeményezhető.
Ha megváltozott az OTPdirektből automatikusan átvett azonosító mobiltelefon számod, azt bankfióki ügyintézés keretében van lehetőséged módosíttatni. Fontos, hogy a telefonszám módosítása iránti igényt külön-külön szükséges jelezni a DSZ és az OTPdirekt esetében, mert az egyik szolgáltatás esetében elvégzett módosítás nincs hatással a másik szolgáltatáshoz kapcsolódóan nyilvántartott telefonszámra.
Ha az új internetbank vagy mobilbank nem működik megfelelően, vagy bármilyen észrevételed van, kérjük, jelezd az informacio@otpbank.hu e-mail címen vagy a +36 (1) 3 666 388 telefonszámon.
Kérjük, a gyors és hatékony vizsgálat érdekében feltétlenül adj meg minden fontos információt, legfőképpen az alábbiakat:
- Neved
- Digitális Szolgáltatási Szerződésben megadott e-mail címed
- A kapott hibaüzenet vagy a tapasztaltak minél pontosabb leírása
- A hiba reprodukálásához szükséges lépések, képernyőképek
Hirdetmény, üzletszabályzat
Az OTP Bank 2021-ben elnyerte a Digitális Jólét Program kiemelkedő digitális hitelintézet védjegyét. A bank fejlesztéseivel, a Digitális Jólét Programban foglalt elvekkel összhangban, elősegíti a digitális átalakulást, mint átfogó, esélyteremtő társadalmi változást, amelynek középpontjában ügyfelei állnak.