Mobil Aláírás használata
Mobil Aláírással biztonságosabban használhatja az OTP internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásait, mert megerősítést kérünk Öntől az azonosításhoz,
- ha bejelentkezik az internetbanki vagy SmartBróker szolgáltatásokba,
- ha regisztrál új digitális szolgáltatásainkra vagy mobilalkalmazásunkra, és
- a tranzakciók jóváhagyásakor (a használt alkalmazástól és egyéni beállításoktól függően).
Milyen formái vannak a Mobil Aláírásnak?
SMS-alapú
Itt a belépéshez és a tranzakciók jóváhagyásához meg kell adnia egy számsort, amit a mobiltelefonszámára küldünk el díjmentes SMS-ben. Fontos, hogy az SMS tartalmát mindig ellenőrizze, hogy az megfelel-e az Ön által kezdeményezett tranzakciónak.
Ha még nem regisztrált az új OTP Mobilbankra, SMS-ben küldött számsorral tudja jóváhagyni tranzakcióit az internetbankban.QR-kód-alapú
Ebben az esetben a belépés és a tranzakciók jóváhagyása QR-kód beolvasásával történik. Az internetbank felületén megjelenő QR-kódot az új OTP MobilBank (vállalati ügyfeleink esetében a SmartBank) mobilalkalmazás QR-funkciójával tudja beolvasni.
- Ha egyetlen lakossági OTPdirekt szerződéssel rendelkezik és már regisztrált az új OTP MobilBankra, akkor az OTPdirekt internetbankban alapértelmezetten a QR-kód-alapú Mobil Aláírást használhatja.
- Ha a mobiltelefonján ideiglenesen nem elérhető az internet, vagy több lakossági OTPdirekt szerződéssel rendelkezik, akkor kérhet eseti jóváhagyó SMS-t is az internetbank használatához.
Egyedi beállítási lehetőségek
Különböző Mobil Aláírási lehetőségeket állíthat be az OTPdirekt internetbank Beállítások / Mobil Aláírás beállítások menüpontjában. A különböző beállítási lehetőségek meghatározzák, hogy milyen tranzakciókat végezhet az internetbankban.
Egyszerűsített tranzakciónként | Az űrlapként elmentett
kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági
ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás,
OTP betéti
kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül
indíthatók. Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés. |
Összes tranzakcióra | Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges. |
- Egyszerűsített
tranzakciónkéntAz űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül indíthatók.
Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés. - Összes tranzakcióraMinden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges.
Milyen tranzakciókat
kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
- Átutalás számlakörön
kívül, vállalkozóknak számlakörön belül is.
Kivéve egyszerűsített tranzakciónkénti Mobil Aláírás esetén, amennyiben a tranzakció indítása űrlap használatával történik. - 7*24 órás, OTP betéti kártyák
közötti azonnali átutalás.
Kivéve egyszerűsített tranzakciónkénti Mobil Aláírás esetén, amennyiben a tranzakció indítása űrlap használatával történik. - VIBER átutalás.
- Webkártya adatok lekérdezése.
- Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás.
- Űrlapok mentése és módosítása.
- OTP Egészségpénztár, Önkéntes Nyugdíjpénztár, Lakástakarék, SZÉP-kártya regisztráció vagy regisztráció törlése.
- Igénylések (pl. biztosítás, hitelek, OTPdirekt Bróker, gépkocsinyeremény)
Milyen formái vannak a Mobil Aláírásnak?
Push üzenet alapú
Az új OTP InternetBankban kezdeményezett tranzakciókat az új MobilBankba érkező push üzenettel tudja jóváhagyni, az üzenetre kattintva mobilbanki azonosítással.
A push üzenetek fogadásához elengedhetetlen, hogy az új MobilBank alkalmazás telepítve és regisztrálva legyen a készülékén, emellett a beállításokban engedélyeznei kell az értesítések fogadását is.
QR-kód-alapú
Amennyiben nem érkezne meg a push üzenet, lehetősége van QR-kód-alapú azonosítás választására.
Ilyenkor a belépés vagy a tranzakciók jóváhagyása QR-kód beolvasásával történik. Az internetbank felületén megjelenő QR-kódot az új OTP MobilBank mobilalkalmazás QR olvasás funkciójával tudja beolvasni.
SMS-alapú
Ha mobiltelefonján ideiglenesen nem működik az internetkapcsolat, lehetősége van SMS-alapú azonosításra is. Ekkor meg kell adnia egy számsort, amit a mobiltelefonszámára küldünk el díjmentes SMS-ben. Fontos, hogy az SMS tartalmát mindig ellenőrizze, hogy az megfelel-e az Ön által kezdeményezett tranzakciónak.
Jelenleg az új OTP InternetBankban nem lehet módosítani a MobilAláírás beállításokat. MobilAláírás megadása bejelentkezéskor és egyszerűsített tranzakciónként (lsd. OTPdirekt) szükséges.
Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
- Átutalás nem saját tulajdonú számlákra.
- Webkártya adatok lekérdezése.
- Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás.
- Partnerek (Űrlapok) mentése és módosítása.
- Igénylések (pl. állampapír vásárlás, személyi kölcsön)
Regisztráljon az új MobilBankra!
Szeretné kényelmesen elérni az internetbank kiemelt szolgáltatásait a mobilján is? Regisztráljon az új OTP MobilBankra, és intézze a pénzügyeit egyszerűen a mobilján!
OTP MobilBank letöltésAndroid 7.0 és e felett, iOS 12.0 és e felett
Töltse le a mobilalkalmazást és a Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után regisztrálja be készülékét!
Az új InternetBank és MobilBank használatához szükséges az új Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése. Ehhez a meglévő OTPdirekt internetes szolgáltatással csak egy gyors regisztrációra van szükség, melyet az OTPdirekt internetbankban, a SmartBankban (meglévő SmartBank regisztráció esetén) vagy az új MobilBank letöltését követően is elvégezhet.
Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében az új MobilBank alkalmazás nem elérhető.
Gyakran ismételt kérdések
Ha az internetkapcsolat hiánya vagy egyéb ok miatt nem tudja a QR kódot beolvasni, egy egyszeri kódot kérhet az Ön által megadott Mobil Aláírás telefonszámra. Az SMS-ben kapott azonosítót a felületen megjelenő mezőbe szükséges beírnia a jóváhagyás végrehajtásához.
- Javasoljuk, hogy ha nem szokta rendszeresen ki-, bekapcsolni a telefonját, akkor ezt most tegye meg.
- Ha ezután sem kapja meg az SMS-t, akkor hívja fel telefonos banki szolgáltatásunkat a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon!
- Ha ügyintézőnk szerint a bank elküldte az SMS-t, akkor hívja fel a mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát!
Ha beállította, hogy minden tranzakcióhoz kérjen az internetbank jelszót, akkor:
- fel kell adnia a megbízást (pl. átutalást),
- ezután meg kell adnia a jelszavát, és
- csak ezután küldjük ki az SMS-t.
Igen, van lehetőség az egyszerűbb, kevesebb SMS-sel járó használatra:
- Lépjen be az internetbankban a Beállítások menübe.
- Válassza a Mobil Aláírás beállítás menüpontot.
- Állítsa be a “Megerősítés tranzakcióknál - Egyszerűsített” lehetőséget.
Ezután ha úgy indít tranzakciót, hogy elmentett űrlapot használ, akkor nem küldünk SMS-t a jóváhagyáshoz. Ha lakossági ügyfelünk, akkor az internetbankban kezelt saját számlái között végzett tranzakcióknál sem küldünk SMS-t.
Ha szeretné még egyszerűbben használni az internetbankot, regisztráljon az új OTP MobilBank (vállalati ügyfeleink esetében a SmartBank) alkalmazásra, aminek segítségével QR-kód-alapú Mobil Aláírást használhat. Ez azt jelenti, hogy a belépést és a tranzakciókat SMS helyett QR kód beolvasásával tudja jóváhagyni.
A push üzenet (angolul: push notification vagy magyarul push üzenet) egy mobil-alkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött üzenetet jelenti. Az alkalmazás készítői bármikor elküldhetik ezeket, nem szükséges hozzá az, hogy éppen használjuk az adott applikációt vagy akár a telefont.
A tranzakciók vagy a belépések jóváhagyásánál a push értesítés kényelmesebb és gyorsabb a korábbi SMS-jóváhagyáshoz képest.
A push üzenetek fogadásához elengedhetetlen, hogy a mobilbanki alkalmazás telepítve és regisztrálva legyen a készülékén, emellett a beállításokban engedélyeznie kell az értesítések fogadását is.