Akadálymentesség
Felelős szolgáltatóként elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség biztosítása iránt. Több mint 4 millió magyarországi ügyféllel és 70 éves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött tisztában vagyunk felelősségünkkel, hogy mind a személyes ügyintézés, mind a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó tájékoztatás során fokozottan figyelnünk kell az idősekre és a fogyatékkal élőkre, valamint az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes ügyfelekre.
Alapelvünk, hogy a fogyatékkal élő emberek valamennyi ügyféllel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásban részesüljenek. Kiemelt célunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb, de mindemellett teljes körű hozzáférést biztosítsunk banki szolgáltatásainkhoz a speciális kiszolgálási igényű ügyfeleink számára, akik érzékszervi, mozgásszervi vagy kommunikációs képességeik tekintetében fogyatékkal élik életüket.
OTP Bank Akadálymentesítési Program
2008-ban indítottuk útjára akadálymentesítési programunkat, melynek keretében – valamennyi fogyatékkal élő csoport szempontjait figyelembe véve – átfogó fejlesztéseket valósítottunk meg az érintettek bevonásával annak érdekében, hogy meghatározó pénzügyi szolgáltatóként hosszú távon működőképes megoldásokat kínáljunk a fogyatékkal élők számára.
A szakmai szervezetekkel együttműködve felmérést végeztünk, ami alapján akadálymentesítési szempontból is felülvizsgáltuk
- az ügyfélkiszolgálás tereit és felületeit (bankfiókok, honlap, ügyfélszolgálat stb.),
- a szakterületek belső folyamatait, valamint
- az ügyfelek rendelkezésére bocsátott írásos anyagokat, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékosság jellegére és mértékére.
A megvalósított fejlesztések és jelentős beruházások eredménye
- fiókjaink 99,7%-a fizikailag akadálymentes, emellett 39%-ukban vakvezető sáv is van
- ATM-jeink 75%-a akadálymentesen megközelíthető, 57%-ukban van szövegfelolvasó, így fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan beszélő üzemmódra vált
- speciális kiszolgálási eljárásrendet alkalmazunk bankfiókjainkban, valamint ügyfélszolgálatunkon – országszerte 167 fiókban van lehetőség a KONTAKT Tolmácsszolgálat igénybevételére, amelynek során élő videóhívással csatlakozik be a fióki ügyintézésbe a jelnyelvi tolmács
- munkatársaink speciális képzésben részesülnek (érzékenyítő programok, oktatás)
- honlapfejlesztésünk során kiemelt szempont az akadálymentesség – az oldalak használatát felolvasó szoftver segíti és az egykezes használatot is támogatja
A megvalósult fejlesztéseinkről – a fogyatékosság típusa szerinti bontásban – kapcsolódó kiadványunkból tájékozódhat.
Számunkra alapvető fontosságú, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek szolgáltatásainkkal, és biztonságosan, kényelmesen, korlátok nélkül intézhessék pénzügyeiket.
Célunk, hogy
- lehetőleg minden bankófiókunk legyen fizikailag akadálymentes
- támogató és professzionális kiszolgálási környezetet alakítsunk ki (ügyintézőink készséggel segítsenek űrlapok kitöltésében vagy dokumentumok felolvasásában és értelmezésében)
- minél több ügyfelünk számára elérhetővé tegyük az egyszerű és kényelmes online és mobilbankolást (optimalizált elektronikus szolgáltatások valamennyi ügyfél számára)
- minél szélesebb körben alkalmazzunk audio-támogatott eszközöket (audiokittel felszerelt ATM-hálózat, indukciós jelerősítő tanácsadói pultok, akadálymentes honlap)
Kérdése van?
Bankfiók- és ATM-kereső
Keresse fel az Önhöz legközelebbi akadálymentes bankfiókot!
Honlapon
Tudjon meg többet az OTP Bank digitális banki megoldásairól!
Telefonon
Szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseivel, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a
plusz+36 1 366 6666 telefonszámon!
E-mailben
Ha tapasztalatait, észrevételeit, ötleteit osztaná meg velünk, kérjük, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu email címre.
Nevének aláírására, kézjegyének rátételére nem képes ügyfelek számára változtatást vezettünk be az ügyintézésben 2021. május 21-étől
A banki szabályozás szerint főszabályként közjegyzői okiratba kell foglalni azoknak az ügyfeleinknek a jognyilatkozatait, illetve a velük kötendő szerződéseket, akik nem tudnak aláírni vagy kézjegyükkel ellátni egy dokumentumot. Ugyanakkor – kiegészítő megoldásként – az új szabályozás alapján is eljárhat meghatalmazott helyettük és a nevükben. Ha a meghatalmazott a vonatkozó jogszabályoknak és a banki előírásoknak megfelelő meghatalmazással rendelkezik, akkor az érintett ügyfelek nevében jognyilatkozatot tehet, illetve szerződést írhat alá. Bízunk benne, hogy ügyfeleink elégedettek lesznek a banki ügyintézéssel a változást követően is.
A kisegítő lehetőségekről
Az OTP Bank weboldalának elérését is igényeire szabhatja böngészőjének, operációs rendszerének vagy mobiltelefonjának beállításával.
Operációs rendszerek, mobileszközök
Windows operációs rendszer személyre szabás
Apple operációs rendszerek (macOS, iOS) és eszközök (iPhone, iPad) kisegítő lehetőségei
Android operációs rendszer kisegítő lehetőségek
Google Chrome böngészőprogram kisegítő lehetőségei Android operációs rendszeren
Böngészőprogramok
Microsoft Edge böngészőprogram kisegítő lehetőségek
Mozilla Firefox böngészőprogram kisegítő lehetőségek
Google Chrome böngészőprogram nagyítási és kicsinyítési lehetőségei
Google Chrome böngészőprogram használata a kisegítő lehetőségek bővítményeivel