Mi a POS Kereskedői Portál?

A POS Kereskedői Portál egy online felület, amelyen az OTP Bank kártyaelfogadó kereskedő ügyfelei elérhetik a kártyaelfogadással kapcsolatos

  • elszámolói dokumentumokat,
  • digitális kereskedői POS-bizonylatokat.

A POS Kereskedői Portál az eBIZ felületen, a POS menüpont alatt érhető el bejelentkezés után.

Mi az eBIZ?

Az eBIZ az OTP Bank saját fejlesztésű online számlakiállító és -befogadó webes applikációja, amely a kötelező NAV adatszolgáltatás mellett számos kényelmi funkciót is nyújt a vállalkozóknak.

Első lépések a POS Kereskedői Portálhoz

A hozzáféréshez mindenekelőtt eBIZ regisztrációra van szükség.

Ha ez megtörtént, bejelentkezhet az eBIZ-be, és a POS menüpontban el kell végeznie a Céghitelesítést, hogy aktiválja a POS Kereskedői Portál funkciókat.

Kik használhatják a POS Kereskedői Portált?

A POS Kereskedői Portált olyan kereskedők használhatják, akiknél lehet kártyával fizetni (tehát rendelkeznek aktív Kártyaelfogadói Szerződéssel). A szolgáltatásokat olyan kereskedők is igénybe vehetik, akik nem az OTP Banknál vezetik a számlájukat.

Az eBIZ-ben – amelyen a POS Kereskedői Portál elérhető – természetes személyek regisztrálhatnak. A Kereskedői Portálhoz azok férhetnek hozzá, akik a Kártyaelfogadói Szerződés szerint eljárhatnak.

Az eBIZ-ben regisztrált e-mail-címnek és mobiltelefonszámnak pontosan egyeznie kell a Kártyaelfogadói Szerződésben megadott e-mail-címmel és mobiltelefonszámmal.

A POS Kereskedői Portálhoz alapesetben az általános kapcsolattartóÁltalános kapcsolattartónak azt tekintjük, akit a Kártyaelfogadói Szerződésben mindenben eljáró, elsődleges kontaktszemélyként adtak meg. és az aláírók férhetnek hozzá. Sikeres céghitelesítés után ez a személy meghívót küldhet a pénzügyi kapcsolattartónakPénzügyi kapcsolattartónak tekintjük az analitikaküldés címzettjét. E-mailben a pénzügyi kapcsolattartó címére érkezik az elszámolói dokumentum..

Gyakran ismételt kérdések

A portálon lekérdezhetők és letölthetők az elszámolói dokumentumok (analitika, jutalékelszámolás stb.).

A portálon beállítható a digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatás is (így vásárláskor a kártyaelfogadó kereskedőnek nem kell a saját, kereskedői bizonylatát kinyomtatnia), ez viszont a bevezetéskor csak akkor aktiválható, ha egy adott üzletben kizárólag Android terminálokat használnak.

Minden kereskedő jogosult a portál használatára, amennyiben aktív Kártyaelfogadói Szerződéssel rendelkezik az OTP Bankkal (akkor is, ha számláját nem az OTP Banknál vezeti).

Ha Ön regisztrált felhasználó, akkor a cégét (akár többet is) az adószám megadásával tudja hozzáadni a felhasználói fiókjához az eBIZ-ben. A POS Kereskedői Portált a POS menüpont alatt éri el, miután elvégezte a szükséges céghitelesítést.

A céghitelesítést az eBIZ-ben a POS menüpontban tudja elindítani. A folyamat során a Kártyaelfogadói Szerződésben megadott kapcsolattartói adatokat hasonlítjuk össze az eBIZ felhasználó adataival. Egyezés esetén egy azonosítókódot tartalmazó SMS-t küldünk a megadott telefonszámra. A hitelesítési folyamat az azonosítókód sikeres megadásával zárul. A Kereskedői Portál a hitelesítés után azonnal elérhetővé válik.

Regisztráció új felhasználók számára

A POS Kereskedői Portál használatához eBIZ regisztráció szükséges

Regisztrációt követően a Kártyaelfogadói Szerződésben megjelölt általános kapcsolattartóÁltalános kapcsolattartónak azt tekintjük, akit a Kártyaelfogadói Szerződésben mindenben eljáró, elsődleges kontaktszemélyként adtak meg., valamint az aláírók tudnak hozzáférni a POS Kereskedői portál menüponthoz – azokkal az adatokkal (telefonszám, email cím), amelyek a szerződésben is szerepelnek (fontos, hogy az adatokban minden karakter megegyezzen).

A sikeres regisztráció után van lehetőség meghívni a pénzügyi kapcsolattartótPénzügyi kapcsolattartónak tekintjük az analitikaküldés címzettjét. E-mailben a pénzügyi kapcsolattartó címére érkezik az elszámolói dokumentum..

A regisztráció fő lépései

  1. Felhasználó regisztrációja

    • Adja meg e-mail-címét az eBIZ oldalon!
    • Nyissa meg levelezését és kattintson a visszaigazoló levelünkben található „Regisztrálok” gombra!
    • Adja meg felhasználói adatait, majd hitelesítse magát az SMS-ben kapott jelszóval!
  2. A cég regisztrációja és a felhasználóhoz rendelése

    • Adja hozzá cégét a felülethez: kezdje el begépelni a cég nevét! Amikor a cég neve megjelenik az Opten találatok között, kattintson rá!
      Mivel az adatbázishoz képest egyetlen karakter eltérés sem megengedett, mindig érdemes kikeresni a nevet a megjelenő listáról begépelés helyett.
    • Ellenőrizze a cégadatokat, amivel hozzákapcsolhatja a cégét az eBIZ fiókjához!
  3. A cég hitelesítése

    • A bal oldali menüsávban válassza ki a POS menüpontot!
    • Hitelesítse adatait a POS Kereskedői Portál használatához a „Hitelesítem az adataimat” gomb megnyomásával!

     

    Ha a Kereskedői Portál szolgáltatásai mellett igénybe szeretné venni az eBIZ más funkcióit is, szükség lesz külön hitelesítésre.

Belépés az eBIZ-be (már regisztrált felhasználók számára)

Az eBIZ-be az eBIZ oldalon tud belépni, miután regisztrált.

A belépéshez a regisztrációkor megadott felhasználó nevet/e-mail címet és jelszót kell megadnia.

Gyakran ismételt kérdések

A portálon lekérdezhetők és letölthetők az elszámolói dokumentumok (analitika, jutalékelszámolás stb.).

A portálon beállítható a digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatás is (így vásárláskor a kártyaelfogadó kereskedőnek nem kell a saját, kereskedői bizonylatát kinyomtatnia), ez viszont a bevezetéskor csak akkor aktiválható, ha egy adott üzletben kizárólag Android terminálokat használnak.

Minden kereskedő jogosult a portál használatára, amennyiben aktív Kártyaelfogadói Szerződéssel rendelkezik az OTP Bankkal (akkor is, ha számláját nem az OTP Banknál vezeti).

Ha Ön regisztrált felhasználó, akkor a cégét (akár többet is) az adószám megadásával tudja hozzáadni a felhasználói fiókjához az eBIZ-ben. A POS Kereskedői Portált a POS menüpont alatt éri el, miután elvégezte a szükséges céghitelesítést.

A céghitelesítést az eBIZ-ben a POS menüpontban tudja elindítani. A folyamat során a Kártyaelfogadói Szerződésben megadott kapcsolattartói adatokat hasonlítjuk össze az eBIZ felhasználó adataival. Egyezés esetén egy azonosítókódot tartalmazó SMS-t küldünk a megadott telefonszámra. A hitelesítési folyamat az azonosítókód sikeres megadásával zárul. A Kereskedői Portál a hitelesítés után azonnal elérhetővé válik.

Elszámolói dokumentumok

Az eBIZ-be belépve a főoldal tetején látható a vállalkozás neve. Amennyiben a felhasználó több vállalkozás anyagaihoz is hozzáférhet, a névre kattintva választhat közülük.

A képernyő bal oldalán található menüsorban tudja kiválasztani a „POS” menüpontot, amellyel elérhető a POS Kereskedői Portál. Itt találja a kártyaelfogadáshoz kapcsolódó elszámolói dokumentumokat. (A POS menüpont csak akkor jelenik meg, ha a kiválasztott cégnek van aktív Kártyaelfogadói Szerződése a bankkal.)

Az elszámolói dokumentumok az alábbiak lehetnek:

  • Elfogadói Tételes Elszámoló Lista (Analitika)
  • Összesítő
  • Jutalékelszámolás
  • Reklamációs tételek listája
  • POS-bérletidíj-kimutatás
  • Levél negatív egyenlegről

A „Típus” alatt megjelenő legördülő menüben a felhasználó kiválaszthatja a megjeleníteni kívánt dokumentumok típusát, a dátumválasztóval pedig pontos időszakra lehet szűrni.

A listában az „Összes” kiválasztásával megjelenik a kiválasztott időszakon belüli teljes elszámolói dokumentumlista az egyes dokumentumok típusa és keltezési dátuma mellett.

A dokumentumokra 2023.01.01-ig visszamenőleg lehet keresni, legfeljebb 1 hónapos időszakot lehet megadni.

Bármelyik dokumentum letölthető a mellette található „Letöltés” ikonra kattintva.

Gyakran ismételt kérdések

Az analitikák a bankkártya elfogadói szerződésben meghatározott – napi, heti vagy havi – rendszerességgel készülnek el. A dokumentumok az archiválást követően lesznek elérhetőek az eBIZ felületen, legkésőbb az egyes dokumentumok előállítási napjának végén.

Az analitika mindig a Kártyaelfogadói Szerződésben kijelölt formátumban érhető el, minden egyéb dokumentum PDF formátumban jelenik meg.

Ha egy ügyfél postai úton kapja az elszámolási dokumentumokat, számára az eBIZ-ben egy adott nap összes dokumentuma egyetlen PDF fájlban jelenik meg és tölthető le.

Míg az e-mailben kiküldött elszámolói dokumentumok titkosított ZIP fájlként érkeztek, az eBIZ felületen a fájlok nincsenek becsomagolva, így önállóan is letölthetőek.

Ha egy ügyfél CSV/TXT formátumban kapja az analitikát, akkor az analitika fájlt az eBIZ felületen Tar GZ állományba csomagolva tudja letölteni. Ezeket a fájlokat először ki kell csomagolni a megfelelő szoftverrel (például Total Commander vagy WinRAR segítségével).

Az eBIZ-ben letölthető dokumentumok tartalmukban és formailag is megegyeznek a korábban más módon küldött dokumentumokkal.

Az eBIZ használatától függetlenül minden kereskedő továbbra is megkapja az analitikát és a kapcsolódó dokumentumokat a szerződésében meghatározott módon és formában. Az online felület csupán egy többletszolgáltatást nyújt ügyfeleinknek az analitika küldésén túl.

A felületen található kereső és szűrő segítségével lehet hozzáférni a kívánt dokumentumokhoz – időszakra, dokumentumtípusra, illetve a szerződésen szereplő, úgynevezett kereskedő kódra szűrve.

Ha egy cég postai úton kapja meg a dokumentumokat, az analitika és a kapcsolódó dokumentumok egyetlen állományba összefűzve jelennek meg, így a felhasználók nem tudnak dokumentumtípusra szűrni.

Egyelőre nem lehetséges: az eBIZ jelenleg önálló küldési csatornaként nem használható.

Igen, minden 2023. január 1-je után készített elszámolói dokumentum elérhető a rendszerben. A korábbi dokumentumok nem elérhetőek.

Digitális kereskedői POS-bizonylat

Az eBIZ POS menüpontjának Beállítások almenüjében az üzlet(ek) alatt feltüntetve megjelenik a vállalkozáshoz kapcsolt összes olyan terminál, amelyeknél elérhető a digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatás.

Ha ezt a szolgáltatást igénybe veszi, akkor a POS-bizonylat kereskedői példányát és a záróbizonylatot nem kell kinyomtatnia. A bizonylatokat 24 hónapig bármikor elérheti digitálisan az eBIZ-en. Emellett 30 napig a POS-terminál is megőrzi a bizonylatokat, így onnan is előkeresheti és akár ki is nyomtathatja a dokumentumokat.

A kártyabirtokosi bizonylatokat továbbra is a vásárlók igényei szerint nyomtathatja ki.

A digitális POS-bizonylat előnyei

  • Díjmentes szolgáltatásunkkal üzlete jelentős mennyiségű papírt takarít meg, így költséghatékonyabb és fenntarthatóbb lesz a bankkártya-elfogadás
  • A kártyás fizetési tranzakciókra fordított idő csökken, hiszen nem kell a bizonylat kereskedői példányát kinyomtatni és elrakni
  • Nem kell foglalkozni a papíralapú bizonylatok tárolásával
  • Egyszerűbben és gyorsabban ki lehet keresni egy-egy bizonylatot

Digitális kereskedői POS-bizonylatait a bevezetéskor kizárólag Android terminálokkalOlyan Android típusú terminálok, amelyeken az OTP Bank által menedzselt szoftver fut. érheti el, amelyek nem rendelkeznek kassza összeköttetéssel (az adott üzletben minden terminálnak Android típusúnak kell lennie). Ha szeretné igénybe venni a szolgáltatást, és üzletében/üzleteiben nem (vagy nem csak) Android terminálokkal rendelkezik, akkor először terminálcserét kell kérnie a e-mail-címen. Később a szolgáltatást az Ingenico terminálokra is kiterjesztjük.

Digitális kereskedői bizonylat beállítása

A digitális POS-bizonylat szolgáltatást a POS Kereskedői Portál Beállítások menüpontjában tudja beállítani.

A felületen megjelenik egy-egy üzlet összes terminálja, tételesen bemutatva, hogy melyek alkalmasak digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatásra, és melyeket kell lecserélni.

Digitális POS-bizonylatok beállításának elérése

A beállítást követő naptári naptól élhet a szolgáltatás. Ehhez az üzlet(ek)ben lévő összes POS-terminálon el kell indítani a kilépés zárás funkciót. A zárást követően a terminál automatikusan elvégzi a beállítások frissítését. A következő napi POS-terminálon történő bejelentkezés után a terminál már nem fog kereskedői bizonylatot nyomtatni.

Amikor a digitális kereskedői bizonylat aktív, akkor a terminál képernyőjének bal felső sarkában egy „D” betű látható. Ez azt jelenti, hogy a kereskedői POS-bizonylatokat csak digitális módon, az eBIZ POS Kereskedői Portálján érheti el: a tranzakciós bizonylatokat a „Bizonylatok” menüpontban, a záróbizonylatokat pedig a „Záróbizonylatok” menüpontban találja.

A bizonylatokat 30 napig a POS-terminálon is megtalálja és kinyomtathatja.

Gyakran ismételt kérdések

Ahogy azt a Kártyaelfogadói Szerződés ÁSZF-e is tartalmazza, kártyatársasági előírás a kereskedői példány 18 hónapig történő megőrzése.

Vevői, kártyabirtokosi reklamáció esetén az elfogadó bank – esetünkben az OTP Bank – a kártyakibocsátó bank kérésére elkérheti a POS-bizonylat kereskedői példányát.

A bizonylatok kereskedői példányára szükség lehet továbbá hatósági megkeresések esetén is, valamint minden olyan esetben, amikor eltérést tapasztalnak a pénztárgéphez vagy analitikához képest.

Ha igénybe veszi díjmentes szolgáltatásunkat, a POS bizonylatok kereskedői példányát többé nem kell papíralapon kinyomtatnia. A POS-terminál 30 napig tárolja az egyes tranzakciók bizonylatait, így azok a terminálban is előkereshetők és igény szerint kinyomtathatók. A bank által biztosított tárhelyen (eBIZ) ugyanakkor 24 hónapig megőrizzük ezeket a dokumentumokat. A bizonylat előkeresésének részleteit a POS Kezelői leírás tartalmazza, amely a Kártyaelfogadás oldalon érhető el. Ha a vásárló kéri, a kártyabirtokosi bizonylat továbbra is kinyomtatható a terminálon.

Kizárólag a bankkártya elfogadói szerződésben megjelölt általános kapcsolattartó kérheti első alkalommal a digitális kereskedői POS-bizonylat beállítását – tehát az a személy, aki elsőként regisztrált a POS Kereskedői Portálra. A későbbiekben az általános kapcsolattartó és az aláíróként megjelölt személyek tudnak egyéb felhasználókat hozzáadni a POS Kereskedői Portálhoz, akik szintén kérhetik a digitális kereskedői POS-bizonylat beállítását.

A digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatás jelenleg kizárólag a kasszaösszeköttetés nélküli Android POS-terminálokOlyan Android típusú terminálok, amelyeken az OTP Bank által menedzselt szoftver fut. esetén elérhető.

Ha Ön egy olyan üzletében szeretné igénybe venni a szolgáltatást, melyben nem csak Android terminálok üzemelnek, akkor először terminálcserét kell kérnie a címen. Csak a cserét követően tudja majd beállítani a digitális kereskedői POS-bizonylat szolgáltatást a Kereskedői Portálon.

A digitális POS bizonylat szolgáltatás az eBIZ-es belépés után a felület POS menüpontjában, a Beállítások aloldalon állítható be. A felületen egy-egy üzlet neve alatt jelennek meg a terminálok, melyeken a digitális kereskedői POS-bizonylat aktiválható.

Ha olyan terminál is található az üzletben, amelyen a digitális kereskedői bizonylat szolgáltatás nem aktiválható, akkor először terminálcserét kell kérnie a e-mail-címen – a szolgáltatás csak a terminálok lecserélése után lesz majd beállítható.

Vegyes működés nem lehetséges: nem lehet egy üzletben a terminálok egy része digitális, miközben más terminálok papíralapú kereskedői POS-bizonylatot nyomtatnak.

A beállítás az egyes üzletek szintjén történik. A szolgáltatás beállítása esetén az üzleten belül minden terminál digitális kereskedői bizonylatot fog előállítani.

Végezzen kezelői zárást kilépéssel azokon a POS-terminálokon, amelyek továbbra is papíralapú bizonylatot nyomtatnak. Ezáltal az új, digitális kereskedői bizonylat nyomtatást tartalmazó szoftver letöltésre kerül, és – mivel a Kereskedői Portálon előzetesen már bekapcsolta a szolgáltatást –, a frissítést követően már ezek a POS-terminálok is digitális kereskedői bizonylatokat fognak előállítani.

A bizonylatok között a következő tulajdonságok alapján kereshet: dátum, időpont, összeg, tranzakció azonosító, TID, üzlet kód, üzletnév.

A tranzakciós bizonylatok naponta, kötegelve kerülnek feltöltésre a POS Kereskedői Portálra.

Igen, ugyanazon a felületen, ahol a funkció bekapcsolása történt.

A folyamat ezután ugyanaz, mint a beállítás esetén: a kezelőnek az érintett üzletekben lévő összes terminálon el kell végeznie a nap végi kötelező zárást (kilépéssel). A zárást követően a terminálok automatikusan elvégzik a beállítások frissítését. A következő napi terminálon történő bejelentkezés után a készülékek ismét nyomtatni fogják a kereskedői bizonylatokat.

Kérjük ne felejtse el, hogy bár a digitális vagy papíralapú szolgáltatás szabadon választható, valamilyen formában minden egyes tranzakciós bizonylatot meg kell őriznie a jogszabályban meghatározott határidőig.

A legvalószínűbb ok az, hogy az adott napon nem történt a terminálon zárás. A záróbizonylat mindig zárástól zárásig tartalmazza a forgalmi adatokat, így akár több nap forgalmát is tartalmazhatja. A keresett nap forgalmát így minden bizonnyal a következő, a kezelő által elvégzett záráskor készült bizonylat tartalmazza.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.