Főbb internetbanki szolgáltatások
 

  • Utalások

    Utalások

  • Számlatörténet

    Számlatörténet

  • Mobilegyenleg feltöltés

    Mobilegyenleg feltöltés

  • Kártya beállítások

    Kártya beállítások

  • Számlák fizetése

    Számlák fizetése Részletek

  • Értékpapír ügyletek

    Értékpapír ügyletek

  • OTPdirekt Bróker szolgáltatás
    Részletek

  • Lekötések

    Lekötések

  • SMS-szolgáltatások beállítása

    SMS-szolgáltatások beállítása

  • Igénylések

    Igénylések

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Hogyan bankoljon biztonságosan?

Az OTP Bank számos védelmi intézkedést alkalmaz, hogy Ön minél biztonságosabban használhassa az internetbankot. A kockázatok minimálisra csökkentéséhez azonban az Ön közreműködésére is szükség van.
 

Hogyan igényelheti?

VideóBankon keresztül

VideóBankon keresztül

Lakossági ügyfeleink online videóhívással is megköthetik szerződésüket.

Bankfiókban

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Külföldről

Külföldről

A szolgáltatást akkor is igénybe veheti, ha nem tudja személyesen felkeresni bankunkat és nincs lehetősége igénybe venni a VideóBankot sem.

2022. március 24-től a SmartBank szolgáltatást csak a nem lakossági ügyfelek tudják használni

A lakossági SmartBank szolgáltatás helyét az új OTP MobilBank vette át, amely biztosítja a napi bankoláshoz szükséges legfontosabb funkciókat. A kivezetésről részletesen itt olvashat.

Főbb mobilbanki szolgáltatások
 

  • Gyorsegyenleg belépés nélkül

    Gyorsegyenleg belépés nélkül

  • Utalások

    Utalások

  • Számlatörténet

    Számlatörténet

  • Kártya beállítások

    Kártya beállítások

  • Lekötések

    Lekötések

  • Vásárlási kedvezmények

    Vásárlási kedvezmények

  • Mobilegyenleg feltöltés

    Mobilegyenleg feltöltés

  • QR csekkfizetés

    QR csekkfizetés

  • Internetes vásárlások jóváhagyása

    Internetes vásárlások jóváhagyása

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Használja az internetbankot is egyszerűbben, QR-kóddal!

A SmartBankkal az internetbanki belépést is egyszerűsítheti. Válassza az internetbank belépő felületén a „Belépés QR-kóddal” lehetőséget, majd a megjelenő QR-kódot olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

Az internetbankban indított tranzakcióinak jóváhagyásához is használja a QR-kódot. A jóváhagyásnál megjelenő QR-kódot egyszerűen olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

Lakossági ügyfeleink a SmartBank helyett az új OTP Bank Moblilalkalmazást használhatják a QR-kód beolvasáshoz.

OTP SmartBank letöltés

Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás funkcióit az OTPdirekt internetes szolgáltatást már használó ügyfeleink vehetik igénybe. A használat megkezdéséhez mindössze egy rövid, egyszerű regisztrációra van szükség, ezt követően a SmartBank szolgáltatás azonnal használható. 2022. március 24-től a SmartBank regisztráció már csak vállalkozói ügyfelek számára elérhető.

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében a SmartBank alkalmazás nem elérhető.

iOS

iOS 11 és e felett

Android

Android 7.0 és e felett

Gyakran ismételt kérdések

Regisztráció

A SmartBank elindítását követően, egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ehhez szükség lesz az internetbankhoz is használt azonosítóra (HAZ), bankszámlaszámra és jelszóra.

A regisztráció lépései:

  1. Kattintson a kezdőképernyőn látható Regisztráció gombra.
  2. Adja meg az internetbank belépéshez használt adatait: azonosító (HAZ), számlaszám, jelszó.
  3. Adjon meg egy 6-8 számjegyből álló, Ön által választott ún. SmartBank PIN kódot, majd ismételt beírással erősítse meg azt.
  4. Ha készüléke alkalmas a biometrikus azonosításra (ujjlenyomat, FaceID) és a készülékén korábban már regisztrálta legalább az egyiket, akkor ezt a kényelmes azonosítási módot is választhatja.
  5. Nyilatkozzon arról, hogy a készülékén az ujjlenyomat vagy FaceID hitelesítési funkcióját kizárólag Ön használja.
  6. A regisztráció véglegesítését egy SMS üzenetben kapott azonosító megadásával teheti meg.

Elfelejtettem az azonosítómat és/vagy jelszavamat, mit tegyek?

  • Azonosítóját megtalálja az OTPdirekt szerződésen, illetve szükség esetén ügyintézőink bármely bankfiókban segítenek a regisztrációhoz szükséges adatok (azonosító, számlaszám) megadásában.
  • Új jelszót bármelyik bankfiókunkban igényelhet. Vagy lehetősége van egy rövid folyamattal új jelszót kérni a személyazonossága megerősítése után. A kérdésekre adott válaszok kötelezően kitöltendők és előfeltételei az azonosításnak. Új jelszót igényelek

Bármely számlaszámmal regisztrálhat, amelyet az internetbankban is kezelni tud. Ugyanakkor javasoljuk, hogy a leggyakrabban használt számlával tegye ezt meg, mert így a későbbiekben egy ritkábban használt számla esetleges megszüntetése nem fog fennakadást okozni a SmartBank alkalmazás használatában.

Igen. Bármennyi OTPdirekt szerződés regisztrálható egy készüléken, a PIN kód pedig mindegyik esetben külön megadható.

Természetesen ujjlenyomat vagy FaceID használat esetén a beállított ujjlenyomat, FaceID mindegyik szerződésre érvényes.

A PIN kód Ön választhatja meg, de néhány elvárást - az Ön biztonsága miatt - be kell tartania. A PIN kód

  • 6-8 karakterből állhat,
  • csak számokat tartalmazhat, amelyek nem alkothatnak folyamatosan növekvő vagy csökkenő számsort (pl. 1234567, 987654)
  • nem állhat a kód egyforma számjegyekből sem (pl. 333333)

Fontos, hogy a SmartBank PIN kód nem egyezik meg a SIM kártya, a telefon zároló képernyő vagy a bankkártya PIN kódjával. Ez egy Ön által, tetszőlegesen választható szám.

Kérjük, nézze meg biztonsági ajánlásainkat is.

Az Ön biztonsága érdekében a SmartBank regisztrációját - az alkalmazás teljes körű használatához - aktiválni szükséges.

  • A Smartbank regisztráció aktiválásáig a tranzakciók jóváhagyása SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával történik.
  • A SmartBank regisztráció aktiválást legkorábban, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.
  • Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

A regisztrációt törölni az alábbi módokon lehet:

  • Az alkalmazásban bejelentkezés előtt a menüben elérhető „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az alkalmazásban bejelentkezés után a Beállítások menüpontban a „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az internetbanki felületen a Beállításokon belül a „SmartBank regisztráció karbantartás” menüpontban,
  • Telefonos banki szolgáltatáson keresztül: 3-666-666 (OTPdirekt telefonos ügyintézői szerződés szükséges),
  • Információs vonalon: 3-666-388.

Fontos, hogy PIN kód háromszori elrontásával vagy az OTP direkt szerződés megszüntetésekor is töröljük a regisztrációt.

Belépés

Mobilkészülékén a SmartBank bejelentkezés mindig PIN kóddal (vagy ujjlenyomattal, FaceID-val) történik, függetlenül a Mobil Aláírás beállítástól.

A tranzakció jóváhagyás az internetbank esetében megszokott módon, a Mobil Aláírás beállítás opcióinak megfelelően, annak szabályai szerint történik a PIN kóddal/biometrikus (ujjlenyomat/FaceID) azonosítással.

A SmartBank PIN kódja eszközhöz és szerződéshez kötött, ezt a bank nem ismeri, ezért nincs lehetőség Önnek másik PIN kódot adni. A SmartBank PIN kód ellenőrzésére információbiztonsági szempontok alapján nincs lehetőségünk.

A SmartBank PIN kód elfelejtése esetén törölnie kell az adott eszközön a regisztrációját, majd megismételnie a regisztrációt.

Háromszori PIN kód rontás után szintén törlődik a regisztráció.

Az Ön biztonsága érdekében 3 rontás után töröljük az adott regisztrációt a készülékről.

Kérjük, regisztráljon újra, amennyiben használni szeretné a szolgáltatást.

Ha több szerződés is regisztrált az adott készüléken, a többi nem törlődik.

Internetbank használat SmartBank QR kóddal

A QR-kód beolvasása után jellemzően két tájékoztató üzenet jelenhet meg ilyen esetben.

"A SmartBank regisztrációja még nem aktív, ezért a QR kóddal történő jóváhagyás nem engedélyezett. Az aktiválást legkorábban a regisztráció után 24 óra elteltével kezdeményezheti a Beállítások menüben.”

Ez akkor fordul elő, ha a használt SmartBank alkalmazásba az OTPdirekt szerződését már regisztrálta, de még nem aktiválta. Az aktiválást, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg legkorábban az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.

„A SmartBankban aktuálisan kijelölt szerződéssel nem hagyható jóvá a tranzakció.”

Ez akkor fordulhat elő, ha több OTPdirekt szerződés regisztráció van a készülékén, és nem az a kiválasztott, amivel az internetbankba szeretne belépni. A kiválasztott szerződést a fejlécben lévő legördülő listában tudja ellenőrizni. Itt a név mellett látható az azonosító és a számlaszám is.

Biztonságos bankolás mobilon

Az OTP Bank számos védelmi intézkedést alkalmaz, hogy Ön minél biztonságosabban használhassa a SmartBankot. A kockázatok minimálisra csökkentéséhez azonban az Ön közreműködésére is szükség van.

  • A belépéshez használt PIN kódját kezelje bizalmasan, ne ossza meg senkivel!
  • A kódot soha ne jegyezze fel semmilyen formában!
  • Rendszeresen változtassa meg PIN kódját!
  • Jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, nyilvánvaló kódokat (pl. születési dátum, irányítószám)!

Javasoljuk, hogy a lehető legnagyobb gondossággal járjon el mobiltelefonja és adatai védelme érdekében.

  • Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez elérhető frissítéseket!
  • A mobilján használjon erős PIN-kódot a belépéshez és a zárolás feloldásához is! (Fontos, hogy a készülék mindig rövid időn belül, automatikusan lezáródjon.)
  • Alkalmazzon a mobilokra szánt védelmi megoldásokat!
  • Ha az eszközeit ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg az internetbank belépéshez használt jelszavát!
  • Olvasás után törölje az OTP Banktól érkezett SMS-eket a mobiljáról!

Az e-mailen, SMS-en és telefonon keresztüli csalások nagyon gyakori visszaélési formákká váltak. Ezek célja, hogy az elkövetők az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva adatokat csaljanak ki: a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatait, internetbanki belépéshez szükséges azonosítót, biztonsági kódot, jelszót vagy bankkártya adatokat.

A csalók vagy telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva; vagy e-mail üzenetet vagy SMS-t küldenek, ami egy hivatkozást (link) tartalmaz. Ez a link egy internetes oldalra vezet, ami a megtévesztésig hasonlít a bank internetbanki belépő oldalára. Ezen keresztül képesek arra, hogy begyűjtsék a megtévesztett ügyfelek jelszavait és adatait.

Hogyan védekezhet ellene?

  • Legyen elővigyázatos. Keltsen Önben gyanút minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát vagy PIN-kódját kérik Öntől. Szintén gyanúra adhat okot, ha magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető üzenetet kap, mivel ezeket a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.
  • Soha ne válaszoljon az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre! Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat. A bank munkatársai kizárólag akkor kérhetnek Öntől személyes adatokat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keressük Önt, az Ön által megjelölt módon.
  • Ilyen esetben mindig legyen óvatos, és azonnal értesítse bankunkat az e-mail címen, vagy az OTPdirekt információs vonalon a 06 (1) 3666 666-os számon (8-as menüpont).

Ha a mobilkészülékén korábban még nem volt az Internetbanki és Mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető OTPdirekt SmartBank regisztrációja, akkor az Ön biztonsága érdekében további biztonsági lépéseket vezettünk be a SmartBankon keresztül indított tranzakciók első jóváhagyásaira (Mobil Aláírás).

A normál működés során a jóváhagyás PIN kóddal, ujjlenyomatos vagy FaceID-s azonosítással történik, ebben az esetben viszont – az Ön beazonosíthatósága érdekében - a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) használatával.

Az OTP SmartBank regisztrációjának aktiválására, és ezáltal PIN kódos, illetve a biometrikus azonosítás bekapcsolására az alábbi két mód áll rendelkezésére:

  1. A regisztrációt követő 24 óra múlva elérhetővé válik az OTP SmartBank mobilalkalmazás Beállítások menüpontjában a Regisztráció aktiválása funkció. A funkció használatával, egy díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.
  2. A regisztrációt követő 24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciót, díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kóddal (Mobil Aláírás SMS) szükséges jóváhagyni. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

Lényeges tudnivaló, hogy amíg a Smartbank mobilalkalmazás regisztráció aktiválását nem végezte el, addig sem az OTP internetbanki QR-kódos bejelentkezés, sem a QR-kódos tranzakció jóváhagyás funkciók (QR-kód alapú MobilAláírás) nem működnek. Addig a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (MobilAláírás SMS) segítségével tud belépni OTP internetbankjába.

Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
  • VIBER átutalás,
  • Átutalás számlakörön kívül, vállalkozóknak számlakörön belül is,
  • 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti azonnali átutalás,
  • Webkártya adatok lekérdezése,
  • Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás,
  • Űrlapok mentése és módosítása,
  • OTP Egészségpénztár, Önkéntes Nyugdíjpénztár, Lakástakarék, SZÉP-kártya regisztráció vagy regisztráció törlése,
  • Igénylések (pl. biztosítás, hitelek, OTPdirekt Bróker, gépkocsinyeremény).

Technikai kérdések

Támogatott operációs rendszerek:

  • iOS 11 és e feletti verziók
  • Android 7.0 és e feletti verziók

Támogatott hardver (Android):

  • minimum 240x320-as képernyő felbontás
  • minimum 512 MB RAM

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek a SmartBank nem használható.

Léteznek azonban olyan típusú telefonok is, amelyek esetén a root-olást gyárilag elvégzik.
Amennyiben szeretné leellenőrizni, hogy valóban a mobiltelefon készülékének a típusa, vagy operációs rendszere akadályozza az alkalmazás frissítését, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Főbb telefonos szolgáltatások
 

  • Utalások

    Utalások

  • Számlatörténet

    Számlatörténet

  • Mobilegyenleg feltöltés

    Mobilegyenleg feltöltés

  • Kártya beállítások

    Kártya beállítások

  • Lekötések

    Lekötések

  • Értékpapír ügyletek

    Értékpapír ügyletek

  • Igénylések

    Igénylések

  • SMS-szolgáltatások beállítása

    SMS-szolgáltatások beállítása

  • Személyes adatok módosítása

    Személyes adatok módosítása

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Hogyan működik az OTP telefonos banki szolgáltatása?

  1. Hívjon minket!

    Hívjon minket a plusz06 1 3 666 666-os számon, vagy saját mobilhálózaton a +36 20/30/70 3 666 666-os számon!

  2. Azonosítsa magát!

    A gyorsabb ügyintézés érdekében, kérjük, adja meg kártyaszámának utolsó 10 számjegyét és a kártyához tartozó Telekódot! Ezután a 7 jegyű titkos jelszavának 3 véletlenszerű számjegyét kell megadnia.

  3. Intézze pénzügyeit kényelmesen!

    Mondja el ügyintézőnknek, hogy milyen ügyben telefonál! A tranzakciók végrehajtása előtt munkatársunk megismétli a megbízás adatait, és megvárja az Ön szóbeli jóváhagyását.

Hogyan igényelheti?

Az OTPdirekt telefonos banki szolgáltatást bárki igénybe veheti, aki érvényes OTP bankkártyával rendelkezik.

Bankfiókban

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Külföldről

Külföldről

A szolgáltatást akkor is igénybe veheti, ha nem tudja személyesen felkeresni bankunkat.

Gyakran ismételt kérdések

A Telekód az OTPdirekt telefonos banki szolgáltatáshoz szükséges 3 számjegyű jelszó, ami az ügyféladatok biztonságát szolgálja.  A Telekód első belépéskor a bankkártyához tartozó számlaszám utolsó 3 számjegye, prepaid kártyák esetében a kártyaszám utolsó 3 számjegye.

A bankkártya átvételét követően a Telekódot szigorúan ajánlott megváltoztatni, ami később is módosítható a telefonos banki szolgáltatás megfelelő menüpontjában. Ezen kívül bármelyik bankfiókban, amennyiben rendelkezik telefonos banki szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződéssel.

Azonosítójával kapcsolatban kérheti ügyintézőink segítségét a plusz+36 (1) 366 6666 telefonszámon. Vagy látogasson el bármelyik bankfiókunkba, ahol ügyintézőink megadják Önnek a bejelentkezéshez szükséges adatait.

7 számjegyű jelszavát az OTPdirekt Internetbank belépés felületén szükséges megadni. Amennyiben módosítani szeretné jelszavát, belépést követően megteheti a Beállítások menüpont alatti Jelszómódosítás lehetőségnél.

Kiemelkedő digitális hitelintézet. DJP partnerAz OTP Bank 2021-ben elnyerte a Digitális Jólét Program kiemelkedő digitális hitelintézet védjegyét. A bank fejlesztéseivel, a Digitális Jólét Programban foglalt elvekkel összhangban, elősegíti a digitális átalakulást, mint átfogó, esélyteremtő társadalmi változást, amelynek középpontjában ügyfelei állnak.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.