Mentőöv életszínvonal, törlesztési és Védelmező személybiztosítás szolgáltatási igénybejelentő
Ezen az oldalon találja azokat az információkat
és dokumentumokat, amelyek baleset, betegség és az ezekből adódó
keresőképtelenség, továbbá a munkanélküliség bejelentéséhez szükségesek,
emellett a halálesetekkel kapcsolatos ügyintézésről is itt tájékozódhat.
Felejtse el a hosszas papírmunkát! Jelentse be szolgáltatási igényét pár kattintással a Groupama Biztosító honlapján, így gyorsan és kényelmesen intézheti ügyeit online.
Hogyan jelentheti be a szolgáltatási igényt?
Szolgáltatási igényét a lehető legkorábban jelentse be az alábbi módok egyikén:
online, egyszerűen és gyorsan a Groupama Biztosító honlapján
személyesen a Groupama Biztosító bármelyik irodájában
postai úton, a következő címen: Groupama Biztosító, 1380 Budapest, Pf. 1049
telefonon is kérhet információt a +36 1 467 3500-as telefonszámon az 1-es menüpont választásával
Milyen dokumentumokra lesz szüksége?
A szolgáltatási igény elbírálásához szükséges dokumentumok körét részletesen az adott biztosítási termékre vonatkozó biztosítási feltételek tartalmazzák, ezért kérjük, hogy előzetesen mindig tájékozódjon a biztosítására vonatkozó szerződési feltételben foglaltakról!
A biztosított csatlakozási nyilatkozata (távértékesítés esetén a visszaigazoló levél) mellett a szolgáltatási igény elbírálásához legalább az alábbi iratok szükségesek.
Az alábbi szolgáltatási igényt bejelentheti a biztosító szolgáltatási igénybejelentő nyomtatványán attól függően, hogy a biztosítása milyen fedezetekre terjed ki: csonttörés, baleset és ebből eredő műtét, kórházi ápolás; kritikus betegségek, égési sérülés, illetve gyermek sérülése.
Szükséges dokumentumok:
- Orvosi dokumentumok másolata
- Diagnosztikus lelet
- Kórházi zárójelentés
- Baleseti jegyzőkönyv
- Kórszövettani vizsgálat eredménye kritikus betegségek esetén
- Jogerős határozatok
Attól függően, hogy a biztosítása milyen fedezetekre terjed ki, balesetből vagy betegségből eredő egészségkárosodása bejelentését mielőbb várja a biztosító a szolgáltatási igénybejelentő nyomtatványán.
Szükséges dokumentumok:
- A szolgáltatási igénnyel kapcsolatos valamennyi orvosi dokumentum másolata
- Az egészségi állapot mértékét megállapító illetékes hatóság szakvéleményének másolata
Attól függően, hogy a biztosítása milyen fedezetekre terjed ki, balesetből vagy betegségből eredő keresőképtelenség bejelentésére a biztosító szolgáltatási igénybejelentő nyomtatványán van lehetősége. A keresőképtelenség 31. naptári napjától jogosult bejelenteni szolgáltatási igényét.
Szükséges dokumentumok:
- Táppénzes lap („Orvosi igazolás a keresőképtelen állományba vételről“ igazolás másolata)
- A keresőképtelenséget igazoló orvosi dokumentum másolata
Amennyiben biztosítása tartalmazza a fedezetet, a munkaviszony megszűnéséből eredő szolgáltatási igényét a biztosító szolgáltatási igénybejelentő nyomtatványán lehetséges bejelenteni. A bejelentéshez 31 naptári napnak kell eltelnie onnantól számítva, hogy Önt álláskeresőként nyilvántartásba vették.
Szükséges dokumentumok:
- Hatósági határozat az álláskeresési járadék megállapításáról
- A korábbi munkaviszonyt igazoló munkaszerződés
- Munkáltató által kiállított dokumentum a munkaviszony megszűnéséről
- Közös megegyezés esetén nyilatkozat a munkaviszony közös megegyezéssel történt megszüntetésének okáról
Amennyiben biztosítása tartalmazza a fedezetet, balesetből vagy betegségből bekövetkező haláleset bejelentésével kapcsolatos teendőiről részletes iránymutatást talál a biztosító honlapján, és a biztosító szolgáltatási igénybejelentő nyomtatványán kezdeményezheti a biztosítási szolgáltatás kifizetését.
Szükséges dokumentumok:
- Halotti anyakönyvi kivonat másolata
- Halottvizsgálati bizonyítvány
- Boncolási jegyzőkönyv másolata (ha készült)
- Jogerős hagyatékátadó végzés vagy öröklési bizonyítvány másolata (ha nincs név szerinti kedvezményezett)
Mikor és hogyan fizet a biztosító?
Megalapozott szolgáltatási igény esetén a biztosító 15 napon belül fizet, ha az elbíráláshoz szükséges valamennyi dokumentum a rendelkezésére áll.
A szolgáltatási összeget a biztosított bankszámlaszámlájára utaljuk el, vagy postai úton küldjük el a megadott címre, törlesztő biztosítás esetén a hitelszámlán kerül rendezésre.
Hogyan tudja nyomon követni a folyamatot?
Ha a szolgáltatási igényét már bejelentette, a biztosító oldalán tudja figyelemmel követni a szolgáltatási igény elbírálásának a folyamatát, emellett szükség esetén a hiányzó dokumentumokat is feltöltheti.
A tájékoztatás nem teljes körű. A részletekért, kérjük, látogasson el a Groupama Biztosító honlapjára, illetve olvassa el a biztosító Kárrendezési Tájékoztatóját.
Hagyatékkal kapcsolatos ügyintézését az Örökösi tájékoztatóban összefoglalt információkkal támogatjuk.
- Tájékoztató az oldal használata kapcsán felmerülő károkról
- Szolgáltatási igénybejelentő baleseti kórházi ápolás egyösszegű támogatása, baleseti kórházi napi térítés, baleseti költségtérítés, baleseti műtéti térítés, kritikus betegségek, égési sérülés, gyermek sérülése és csonttörés szolgáltatás esetére
- Szolgáltatási igénybejelentő halál esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő keresőképtelenség esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő munkanélküliség esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő rokkantság esetén
- Utólagos nyilatkozat munkaviszony megszüntetésének okáról
- Kárrendezési Tájékoztató
Utoljára ekkor frissítettük a tartalmat: 2024. június 26.