Az OTP Bank 2025. január 1-től átveszi a SZÉP-kártya kibocsátását az OTP Pénztárszolgáltatótól

Publikálva: 2024. október 9.SZÉP-kártya, közérdekű tájékoztatás

Az OTP Csoporton belüli átvétel egy jogi művelet, amellyel kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendője. A változtatás célja, hogy a SZÉP-kártyás ügyfelek még jobb és gyorsabb, egységes kiszolgálást és az igényeikhez leginkább illeszkedő szolgáltatásokat kapjanak. Az OTP Pénztárszolgáltató – törvényi kötelezettségének megfelelően – október folyamán minden ügyfelét közvetlenül is tájékoztatja a változásról e-mailen vagy postai úton.

Az átvétel azt jelenti, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártyával összefüggő teljes szerződéses állományt, így a kártyabirtokosi, társkártyabirtokosi, kereskedői (elfogadói) és munkáltatói szerződéseket is átruházza az OTP Bankra. A szerződésekben a Pénztárszolgáltató helyébe a bank lép, a szolgáltatást a továbbiakban teljes mértékben az OTP Bank nyújtja.

Mi változik az átvétellel?

Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az átállás előtt.

Az OTP SZÉP kártyát 2011 óta jogilag az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. bocsátja ki, ugyanakkor a kártya napi működtetését – pl. az ügyfélszolgálati tevékenységeket, a szerződéskötéseket, a kártyás fizetés mögötti technológiát – jelenleg is a bank biztosítja. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek számára az átállás rövid távon nem okoz érzékelhető változást.

Mi a teendője az ügyfeleknek?

A változással kapcsolatosan az ügyfeleknek nincs teendője.

Az állományátruházást a Magyar Nemzeti Bank előzetesen engedélyezte. A vonatkozó jogszabály értelmében az átruházáshoz nem szükséges az ügyfelek előzetes hozzájárulása, azonban az állományátruházás napjáig, 2025. január 1-ig jogosultak a szerződést díjmentesen, írásban felmondani. Természetesen ez a joga az ügyfeleknek jelenleg és a jövőben is adott.

Ha az ügyfél a felmondási jogával nem él, az OTP Bank a SZÉP-kártya-szerződésben a Pénztárszolgáltató teljes körű jogutódjává válik.

Ha az ügyfél a felmondás mellett dönt, a felmondáshoz az alábbi linkeken elérhető dokumentumok közül ki kell töltenie a számára megfelelőt, majd a kitöltést követően e-mailben vagy postán elküldenie azt:

  • Kártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
  • Társkártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
  • Kereskedői szerződés felmondása dokumentum
  • Munkáltatói szerződés felmondása dokumentum

A kitöltött és aláírt felmondónyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldhetik el az ügyfelek:

  • Szkennelve e-mailen:
  • Postai úton: OTP Pénztárszolgáltató Zrt., 1243 Budapest, Pf. 564.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.