Öt évvel ezelőtt érkezett meg a Simple alkalmazás első verziója. A mobilfizetési piac még gyakorlatilag egy nem létező fogalom volt 2014-ben, leginkább az SMS-ben fizetett parkolásban merült ki ez a szektor. Azóta többszázezer regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, akik évente több millió tranzakciót bonyolítanak az applikációban és egy egyedülálló mobilfizetési alkalmazássá nőtte ki magát. Jelenleg 14 szolgáltatás érhető el – a legnépszerűbb a parkolás, de akár ételt is rendelhetünk, vagy sorban állás nélkül megvehetjük a mozijegyünket az app segítségével.
Az okostelefonok és a rajtuk futó applikációk térnyerésével mobilunk állandó szereplőként segíti életünk szinte minden területét. Az okostelefonok népszerűsége folyamatosan nő: 2012 és 2017 között megháromszorozódott a használók száma Magyarországon*, 2018-ban pedig a 15 éven felüli magyar internetezőknek már kétharmada birtokolt okosmobilt**.
Az életünket megkönnyítő applikációk iránti növekvő igény motiválta az OTP Bank szakembereit, amikor megalapították az OTP Mobilt. Öt éve vált elérhetővé a Simple alkalmazás, ami indulása óta hiánypótlónak bizonyul.
Olyan fontos szolgáltatásokat tömörít ugyanis egyetlen platformra, amelyek igyekeznek minden hétköznapi kényelmi igényt kielégíteni. Öt évvel ezelőtt még nem voltak meg a kellő feltételek ahhoz, hogy a mobilfizetés a mindennapjaink része legyen, azonban a Simple alkalmazás első funkciójával, az Automata szolgáltatással, azaz az automatáknál QR kód segítségével történő fizetés bevezetésével már megmozdult az akkoriban még csak magát kereső m-kereskedelem.
Azóta az automatáknál akár QR-kód beolvasásával, akár érintéses mobilfizetéssel való fizetés mindennapos. 2019-ben már természetes, hogy a boltokban a mobilunkat érintjük a terminálokhoz a bankkártyánk helyett vagy a Cinema City termeibe, a Budapest Park koncertjeire vagy bármelyik jegy.hu-n meghirdetett rendezvényre mobilalkalmazáson keresztül váltunk belépőt és a jegyünket csak a telefon képernyőjén kell felmutatnunk – többek között ezeket hozta el felhasználóinak a Simple by OTP.
Egyedi megoldások tömegeknek
Az OTP Mobil fejlesztőinek legutóbbi nagy dobása az érintéses mobilfizetés, amely lehetővé teszi, hogy a pénztárnál a mobilunkkal fizethessünk a bankkártyánk helyett. A Simple app érintéses mobilfizetés megoldásában azonban a Simple kártya volt az igazán egyedi és azóta is egyedülálló fejlesztés a piacon. Ennek köszönhetően a mobilfizetés élménye pénzintézettől függetlenül bármelyik hazai bank ügyfele számára elérhető. A technológia bemutatása óta eltelt bő másfél év alatt közel 5 millió alkalommal fizettek ilyen módon a felhasználók.
Szintén 2017-ben vezette be az OTP Mobil a Simple fiók fogalmát a felhasználóinak, amely átjárást biztosít a Simple app és a SimplePay online fizetés között. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a SimplePay fizetési megoldását használó több mint 5000 webshopban pár kattintással, a korábban elmentett bankkártyánkkal tudunk fizetni. Így a felhasználóknak kényelmesebb a vásárlási folyamat az által, hogy nem kell megadniuk a kártya adatokat minden tranzakciónál.
A cég folyamatosan fejleszti és bővíti az elérhető szolgáltatások körét. Ennek köszönhető, hogy a fentiek mellett lehet ételt rendelni, autópálya-matricát vásárolni, köztéri parkolást fizetni, és akár az OTP Egészségpénztár befizetést is intézni. A Simple rendszerébe a 2014-es indulás évében húszezren regisztráltak és a végrehajtott tranzakciók száma tízezer körül mozgott. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a most elérhető 14 szolgáltatásból akkoriban még csak 5 volt éles az alkalmazásban (Automata, Mobilpincér, Jegy, Mozi, Ételfutár). Az alkalmazás azóta robbanásszerűen növekszik, a mobilfizetési piac meghatározó szereplőjeként minden évben megdönti saját, korábbi rekordjait, ezzel még nagyobb szerepet vállalva az m-kereskedelem formálásában. A sikert mutatja az is, hogy mára több mint 700 000 felhasználó rendelkezik Simple fiókkal, akik évi 5,5 millió tranzakciót indítanak életük megkönnyítésére.
Az alkalmazás élete számokban
Havonta 38 évnyi parkolást hajtanak végre az alkalmazással. Közel 5,5 millió órát parkoltak eddig összesen a Simple felhasználók. Egy felhasználó átlagosan havonta 15-ször fizet érintéses mobilfizetéssel és 61 ezer forintot költ érintéses mobilfizetéssel, illetve 2,5 heti és 1,9 megyei matricát vásárol az alkalmazáson keresztül évente.
Az alkalmazás fennállásának 1819 napja alatt sorban állás nélkül talált gazdára 660 000 mozi-, valamint 140 000 koncert-, fesztivál-, és színházjegy. 210 000 esetben rendeltek ételt az applikációval, míg 600 000 alkalommal fizettek autópálya-matricáért anélkül, hogy meg kellett volna állni egy benzinkútnál. A legnépszerűbb szolgáltatás a közterületi parkolás, öt év alatt 3 800 000 parkolójegyet helyettesített az alkalmazás. Azonban, ha nem csak az alkalmazáson belüli tranzakciókat nézzük, hanem az érintéses mobilfizetést is, akkor egyértelműen ez a funkció a felhasználók kedvence, 5 millió tranzakcióval.
További információk: www.simple.hu
* Google-Kantar TNS kutatás: https://www.consumerbarometer.com/en/trending/?countryCode=HU&category=TRN-NOFILTER-ALL
**
gemiusMobileTracking kutatás:
http://www.gemius.hu/all-reader-news/trendek-a-mobileszkoezoek-piacan-2018.html