A bank nem kér telefonon bankkártya vagy internetbank belépési adatokat
Az OTP Bank Nyrt. Központi Ügyfélszolgálatára rövid időn belül jelentős számú bejelentés érkezett, amelyek szerint magánembereket magukat a bank alkalmazottainak kiadó ismeretlen személyek azzal az indokkal hívtak fel telefonon, hogy bankkártyájukat a bank gyanús tranzakció miatt letiltotta és a tiltás feloldása céljából kérték a bankkártya valamennyi adatának megadását.
A panaszosok telefonkészülékei a hívó fél telefonszámaként a bank Központi Ügyfélszolgálatának 06-1-366-6666 telefonszámát jelezték ki, annak ellenére, hogy a hívásokat valójában nem erről a számról indították. Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy a bank egyáltalán nem indít kimenő hívást ezen ügyfélszolgálati telefonszámról.
Az elkövetők több esetben olyan személyt is hívtak a bank nevében, aki nem is ügyfele a hitelintézetnek.
Az OTP Bank hangsúlyozza, hogy a bankkártya, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat soha nem kér telefonon, azokat ne adják meg telefonon keresztül.
Ha már megadták az adatokat, haladéktalanul intézkedjenek bankkártyájuk letiltásáról és tegyenek feljelentést.