A fogyatékossággal élők banki ügyintézését megkönnyítő fejlesztések egyre több fiókban érhetők el az OTP Banknál. Ezek között megtalálható a SINOSZ közreműködésével megalkotott KONTAKT Tolmácsszolgálat, amelynek köszönhetően a hallássérült ügyfelek pillanatok alatt - egy élő videó-hívásban becsatlakozó jelnyelvi tolmács segítségével - intézhetik kérésüket az ügyintézőkhöz.
Emellett az idei év másik újdonsága, a beszédszolgáltatást nyújtó ATM-ek kihelyezése, amelyek szolgáltatásai magyar nyelven érhetők el, és jelenleg készpénzfelvétel és egyenleg-lekérdezés esetén nyújtanak audio támogatást.
A 2008-ban indított banki akadálymentesítési programnak köszönhetően a fióki ügyfélhívó rendszerben már korábban bevezették a mozgáskorlátozott, továbbá a siket és nagyothalló ügyfelek kiszolgálási igényét jelző menüpontot. Következő lépésként a vak és gyengén látó ügyfelek számára is hasonló megoldást telepítenek, amit az év végére befejeznek.
A hitelintézet több civil és szakmai szervezettel, többek között a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével (SINOSZ), az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal, a Budapesti Műszaki Egyetem Beszédtechnológia és Intelligens Interakciók Laboratóriumával, valamint a Kézenfogva Alapítvánnyal is együttműködött a fejlesztések kivitelezésében.
A fejlesztésekről további információt a www.otpbank.hu/akadalymentes honlapon érhetnek el.