Az MNB egy év haladékot adott az internetes bankkártyás tranzakciókhoz kapcsolódó erős-ügyfélhitelesítés bevezetésére. Az OTP Bank ettől függetlenül továbbra is arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy mielőbb regisztráljanak az internetes biztonsági kód szolgáltatásra.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) az erős ügyfél-hitelesítés fejlesztési folyamatainak időigényére tekintettel a napokban további 12 hónap felkészülési időt engedélyezett a szolgáltatók számára az internetes bankkártyás tranzakciókhoz kapcsolódó erős ügyfél-hitelesítés bevezetésére. Az MNB a hazai bankokkal, kártyatársaságokkal, illetve az e-kereskedők szövetségével való egyeztetés után döntött az egy éves halasztás mellett.
Mi változik és mi nem?
Mindez azt jelenti, hogy az OTP Bank által kibocsátott bankkártyákkal
kezdeményezett internetes vásárlások 2020. december 31-ig a jelenleg
megszokott módon hajthatók végre, azaz:
1. Ha regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra és a
kereskedő is támogatja azt, akkor az sms-ben megkapott egy egyedi kóddal hajthatja
végre a tranzakciót.
2. Ha még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra,
vagy a kereskedő nem támogatja azt, akkor nem kap egy egyedi kódot sms-ben,
tehát anélkül hajthatja végre a tranzakciót.
3. Bizonyos kereskedők azonban csak olyan kártyát fogadnak el, amelyik
regisztrálva van az internetes biztonsági kódra.
A halasztás ellenére az OTP Bank kéri ügyfeleit, hogy végezzék el az erős ügyfél-hitelesítés alkalmazásához szükséges regisztrációt.
Hogyan lehetséges regisztrálni a szolgáltatásra?
- Az OTP Bank ügyfelei a szolgáltatást online, az internetbankban vagy a SmartBankban, vagy személyesen, az OTP Bank fiókjaiban aktiválhatják.
- Az üzleti kártyával rendelkező ügyfelek esetében a szerződő fél képviseletére jogosult személy a számlavezető fiókban tud regisztrálni a szolgáltatásra.
További információ a szolgáltatásról a www.otpmindennap.hu/kartyabiztonsag oldalon olvasható.