2021. május 1-től új lehetőséggel bővült az azonnali fizetési szolgáltatás: az OTP Bank ügyfelei már nemcsak bankon belül, hanem egyéb hitelintézetek ügyfelei részére is címezhetnek fizetési kérelmet, és fogadhatnak is ilyen üzenetet.
A fizetési kérelem egy olyan üzenet, ami önmagában nem jár pénzmozgással, ám küldője átutalást kezdeményez a saját részére a kérelem címzettjénél. A címzett szabadon dönthet arról, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e a kért átutalást, vagy elutasítja, esetleg figyelmen kívül hagyja a kérést.
Ha a fizető fél jóváhagyja a kérelmet, ezzel egy átutalást indít, amelyet követően a kérelem küldője az azonnali fizetési szolgáltatáson keresztül másodperceken belül megkapja a címzett által jóváhagyott összeget. Például, ha a kollégájának Ön fizeti ki az ebédjét, rögtön küldhet is számára egy fizetési kérelmet az ebéd összegével. Ő kap egy értesítést a fizetési kérelemről, amit csak jóvá kell hagynia, és Ön azonnal megkapja az összeget.
A fizetési kérelem indítása és megválaszolása az OTP internetbankban (OTPdirekt internetes szolgáltatásban) az Utalások/Fizetési kérelmek menüben, és az OTP SmartBank mobilalkalmazásban az Új kérelem és Kérelmek listája menüben kezdeményezhető.
A fizetési kérelemnek tartalmaznia kell a küldő által kért összeget és minden olyan adatot, amely egy átutalás elindításához minimálisan szükséges.
További részletek az új szolgáltatásról ezen az oldalon olvashatók.