Az OTP Bank négy kategóriában is elnyerte a Mastercard elismerését: ismét, zsinórban már ötödik alkalommal az OTP Bank lett Magyarországon az év bankja, emellett a hazai hitelintézetet választották a legjobbnak további három kategóriában, díjazva innovativitását, digitális szolgáltatásait és a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeit is. Az Év bankára díj nyertese 2020-ban Becsei András, az OTP Jelzálogbank vezérigazgatója lett.
A Mastercard – év bankja versenyben 9 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok, ügyfélbarát, innovatív megoldásaikat bemutatva pályázatukban. Az OTP Bank idén már ötödször lett a Mastercard – év bankja 2020 verseny fődíjasa. Az Év bankára elismerést pedig, amellyel a bankszakma vezetői saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, maguk közül kiválasztva a kategória győztesét: Becsei András, az OTP Jelzálogbank vezérigazgatója, a Magyar Bankszövetség alelnöke lett.
A fődíj odaítélésekor a zsűri nemcsak a regionálisan is meghatározó bankcsoport 2019-ben elért, minden korábbit meghaladó rekord pénzügyi eredményét, de a többi kategóriában nyújtott teljesítményét is figyelembe vette.
„Komoly megtiszteltetés, hogy idén is az OTP Bank lett az év bankja a Mastercard versenyében. A járványhelyzet miatt az idei év különösen sok, váratlan és kemény kihívással szembesített mindannyiunkat, külön öröm, hogy a korábbi évek digitalizációs fejlesztéseinek köszönhetően ebben a speciális helyzetben is hatékonyan ki tudtuk szolgálni ügyfeleinket, sőt, új fejlesztéseket is be tudtunk vezetni. Mind a mai napig dinamikusan nő az online csatornáink használati aránya, sikerült a korábbiaknál jóval több ügyfelünket a biztonságos online csatornák felé terelnünk, így tovább tudjuk erősíteni fiókjaink tanácsadó funkcióját. Kollégáim nevében is köszönöm, hogy elégedett ügyfeleinken kívül most egy komoly szakmai zsűri is díjazta megoldásainkat és szeretettel gratulálok minden díjazottnak” – nyilatkozta Kovács Antal vezérigazgató-helyettes, az OTP Bank Retail Divíziójának vezetője.
A 2020-as Év leginnovatívabb bankja elismerést az OTP Bank korszerű online szolgáltatásaiért nyerte el. Az OTP SmartBank mobilapplikációt több mint 1 millió, a Simple alkalmazást több mint 1,25 millió ügyfél használja, mindkettő értékelése kiemelkedően pozitív (4,5 feletti), köszönhetően az újításoknak, amelyek közül kiemelkedik a postai csekkek QR kódos fizetésének lehetősége, amelynek népszerűségét jól jellemzi, hogy az utóbbi néhány hónapban négyszeresére nőtt a befizetett csekkek száma. 2020-ban megújult az OTP SZÉP kártya appja is, és amelynek népszerűségét jól mutatja, hogy már az első hónapokban több százezren töltötték le. Jelentős újítás a Junior Next alkalmazás is, hiszen a megtakarítási és interaktív költségszimulátor funkciókkal nagyban hozzájárul a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztéséhez. Az OTP Bank és az OTP Mobil elsőként lépett piacra az azonnali fizetési rendszerre épülő, bankfüggetlen, online és fizikai térben is alkalmazható fizetési megoldásokkal. Az Instant transzfer szolgáltatás, az MNB szabványra épülő, további biztonsági megoldásokkal erősített QR-kód, és okostelefonos tranzakciókra optimalizált deeplink alapú azonnali átutalási szolgáltatás. Ehhez szabadon csatlakozhatnak bankok, kereskedők és fizetési szolgáltatók. Fő előnye, hogy nincs szükség átutalási adatok manuális rögzítésére, a tranzakció végrehajtásához csak a jóváhagyás szükséges.
A SimpleBusiness a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS terminál telepítése nélkül segítve azoknak a kereskedőknek és egyéb szolgáltatóknak munkáját, akik szeretnének elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani. Az applikáció használatához csupán teljesen online szerződéskötésre, kereskedői regisztrációra, és aktív internetkapcsolatra van szükség. E mellett már egy szűkebb ügyfélkörnek elérhetővé vált az OTP Bank új internet-és mobilbank alkalmazása is kiadásfigyelő és portfóliókimutatás funkciókkal bővítve.
Az Év digitális szolgáltatása díj esetében két első díjat osztottak ki, itta Gránit Bankkal megosztva kapott elismerést az OTP Bank. A kategória keretében díjazták az OTP Bank és az OTP Mobil bankfüggetlen, online és fizikai térben is alkalmazható fizetési megoldásait.
A 2020-as Év Társadalmilag Felelős Bankja díjjal az OTP Bank évek óta kifejtett pénzügyi edukációs tevékenységét, illetve a túlfogyasztás elleni és az öngondoskodás erősítése érdekében végzett munkáját ismerték el. A bank által támogatásra fordított 4,2 milliárd forint legnagyobb részét a pénzügyi edukáció és az évente 15 ezer diákot elérő OTP Fáy András Alapítvány projektjei képviselik: központ-, tananyagfejlesztések, karriersuli, tanárképzés, módszertani újítások, innovatív technológiákkal megújuló képzések és felnőttek oktatása. A hitelintézet ezzel hozzáárult a magyar családok válságállóságának javításához. Ezen felül az elismeréssel a bank a járványhelyzetben az ügyfelekért és munkatársakért tett hazai és külföldi erőfeszítéseit is díjazták.
Az OTP Bank tevékenységét az elmúlt évben számos hazai és nemzetközi elismeréssel díjazták. A budapesti központú, immár a kelet-közép-európai régióban is meghatározó hitelintézet 12 országban, több mint 19 millió ügyfelet szolgál ki modern bankimegoldásokkal; működésének alapja a stabilitás és az innováció.