Kis összegekből, biztonságosan, egy kattintással támogathatnak jó ügyeket az OTP Bank új mobilbankját használó ügyfelek
A magyar lakosság többsége elsősorban kis összegben, és megbízható szervezetek részére adományoz – derül ki az OTP Bank kutatásából*. Ezt támasztja alá az is, hogy a kimutatás szerint sokakat éppen az tart vissza az adományozástól, hogy nem biztosak abban, hogy a felajánlásuk jó helyre kerül. Az OTP Bank új internet- és mobilbankjában fejlesztett adományozás funkció használatával az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy jótékonyságra szánt pénzük célba ér, kis összegű adományukkal is valódi segítséget nyújthatnak a rászorulóknak.
Kapni jó, de adni még jobb, tartja a mondás. Úgy tűnik, ezzel az állítással a magyar lakosság többsége is egyetért, főleg, ha kisebb összegekről van szó. Az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek 69 százaléka nyitott az adományozás gondolata iránt, ezen belül 26 százalék akár arra is kész, hogy ennek érdekében áldozatot is hozzon. Akik kevéssé nyitottak, elsősorban arra hivatkoznak, hogy bizonytalanok, milyen szervezeteket érdemes támogatni, illetve nincsenek meggyőződve arról, hogy kis összegű támogatásuknak lehet-e érdemi hatása. A kutatás arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság csupán 56 százaléka szokott rendszeresen élni az adó 1% felajánlásával, pedig ez sok szervezet számára akár életmentő is lehet.
„Az OTP Csoport elkötelezett a társadalmi szerepvállalás iránt, felelős vállalatként saját jótékonysági programjaink mellett régóta támogatjuk civil szervezetek és kisebb közösségek kezdeményezéseit is. Azon is dolgozunk, hogy minél hatékonyabban hozzájáruljunk a hazai adományozási kultúra fejlesztéséhez. Az idei év egyik legjelentősebb innovációja az OTP Bank új internet- és mobilbankja, ezért fontosnak tartottuk, hogy ezen a platformon is minél hamarabb elérhetővé tegyük az adományozási funkciót. Ennek segítségével ügyfeleink átlátható módon, egyszerűen, akár kis összeggel is nagy hatással járó támogatásokat adhatnak olyan szervezeteknek, amelyek tevékenységét az OTP Bank is fontosnak tartja" - mondta el Kökény-Majer Anita, a bank lakossági digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője.
A kutatásból az is kiderült, ha pénzügyi adományokról van szó, a megkérdezettek 53%-a válaszolta, hogy legalább alkalmanként igyekszik valamilyen jótékony gesztust tenni, elsősorban kisebb összegeket adományozni, jól azonosítható célokra, olyanokra, amelyek akár érzelmileg is megérintik őket. A válaszolók esetében nem jellemző, hogy egy bizonyos adományozási típusra fordított éves összeg meghaladja az 5 000 Ft-ot. Az is kiderült, hogyha maguk dönthetnének az adományozási összegről, a többség néhány száz forintot adományozna. Az OTP Bank által fejlesztett megoldás nagy előnye, hogy néhány egyszerű lépésben az adományozó eldöntheti, kinek adományoz, majd a kiválasztott adományozási összeg azonnal eljut a megjelölt szervezethez, közvetlenül annak számlájára kerülve.
„Az új internet- és mobilbank használatakor az átutalások utolsó lépésében ügyfeleinknek felkínáljuk lehetőségként, hogy 100-, 200- vagy 500 Ft-tal támogathatják valamely aktuális adományozási projektünket. A lehetőség elfogadásával az adomány közvetlenül a támogatott szervezet jótékonysági projektjére létrehozott számlaszámára érkezik. Jelenleg három szervezetnek - KórházSuli Alapítvány, Vigyél Haza Alapítvány és a Kézenfogva Alapítvány - gyűjtünk, de ez időszakonként változni fog. A szervezetekkel a bank is együttműködik, így az ügyfelek adományát mi is kiegészítjük” - nyilatkozta Szabó Dóra, az OTP Bank CSR területének vezetője.
Az OTP Bank tervei szerint folyamatosan bővíti majd a kis összegű adományokkal támogatható szervezetek körét, hogy minél több közösségnek tudjon segítséget nyújtani. Erőfeszítéseiket elsősorban a pénzügyi kultúra fejlesztésére, szemléletformálásra, az értékteremtésre és –megőrzésre, az esélyteremtésre, a közösségépítésre, illetve a sportra koncentrálják.
További információt az adományozás, valamint az új internet- és mobilbank oldalunkon olvashat.
* A kutatásról
A kutatás az OTP Bank megbízásából a Kantar Hungary
Kft.-vel készült 1000 fő részvételével. A 18 éves és idősebb, magyar bankkapcsolattal
rendelkezdő alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és
településtípus szerint. Az adatfelvétel 2018. februárjában történt.