Piaci pozíciójának köszönhetően az OTP Bank ügyfeleinek nagy részét érintik a fizetési moratóriummal kapcsolatos intézkedések. Az OTP Bank komoly kapacitásokat mozgósított annak érdekében, hogy a március 18-án nyilvánosságra került és a kialakult fizetési szokásokat gyökeresen megváltoztató jogszabálynak teljes körűen megfeleljen.
Az OTP Bank a fizetési moratóriummal kapcsolatos minden információt megoszt honlapján, amely folyamatosan frissül. Érdemes ezt a csatornát választani, ugyanis a telefonos ügyfélszolgálat és a fiókok a járványhelyzet miatt rendkívüli terhelés alatt állnak, hosszabb várakozási időre kell számítani. Egyes fiókok esetében előfordulhatnak akár néhány napos bezárások is.
Ha valaki nem szeretne élni a fizetési moratórium adta lehetőséggel, akkor arról elsősorban az internetbankon keresztül nyilatkozhat. A honlapon keresztül is kitölthető a nyilatkozat, de annak feldolgozási ideje több időt vesz igénybe.
A járványhelyzet miatt érdemes egyébként is elsősorban az online csatornákat használni, hiszen ezek gyors, hatékony és biztonságos módon teszik lehetővé a pénzügyek intézését. Az internetbankon keresztül ellenőrizhetik ügyfeleink bankszámláik, folyószámla hitelkeretük vagy hitelkártya számláik forgalmát, egyenlegét, az előjegyzett és sikeresen kiegyenlített kamat-díj és egyéb fizetési kötelezettségeiket is.
A tájékoztató honlapon folyamatosan frissülő gyakori kérdés blokk is elérhető, itt találhatóak a legfontosabb kérdések és az arra adott szakmai válaszok. Ezt érdemes az ügyfeleknek folyamatosan követni. A hitelkártyával kapcsolatos tudnivalókat külön oldalon foglaltuk össze.
A vállalati ügyfeleink is részletes tájékoztatást kapnakitt.