Fizetési nehézségek
Személyre szabott megoldásokkal segítünk, ha havi törlesztési terhei gondot okoznak Önnek.

Fizetési nehézségek személyre szabott megoldásai
Előfordulhat, hogy Önnek hosszabb vagy rövidebb ideig gondot okoz a havi törlesztőrészletek befizetése. Ha időben felismeri és jelzi munkatársainknak a problémát, akkor az Ön helyzetének megfelelő megoldásainkkal segíthetünk fizetési nehézségein.
Hogyan kezdjen neki?
Nagyon fontos, hogy Ön pontosan és teljeskörűen tisztában legyen saját pénzügyi helyzetével. Kérjük, mielőtt személyesen felveszi velünk a kapcsolatot, gondolja végig a következőket:
1. Milyen a jelenlegi pénzügyi helyzete, és mi az oka a nehézségeinek?
Milyen a jelenlegi pénzügyi helyzete, és mi az oka a nehézségeinek?
Milyen a jelenlegi pénzügyi helyzete?
Írja össze bevételeit és kiadásait, hogy átlássa jelenlegi pénzügyi helyzetét! Ezt azért is érdemes megtennie, mert így:
- fel tudja mérni, mekkora összeg hiányzik a havi költségvetéséből,
- eldöntheti, melyik kiadása kevésbé fontos,
- megtudhatja, hogy min érdemes leginkább spórolnia,
- tervezhetőbb lehet a családi költségvetés, és
- meggyorsíthatja a megállapodást a bankkal
Mi az oka a nehézségeknek?
Fontos, hogy tisztában legyen vele, miért változott meg a korábbi anyagi helyzete. Ez határozza meg a probléma mértékét és a lehetséges megoldásokat.
- Elveszítette a munkahelyét?
- Lecsökkent a jövedelme?
- Balesete volt?
- Valamilyen tragédia történt a családban?
- Megemelkedett a havi törlesztőrészlet összege?
- Nagyobb váratlan kiadások merültek fel?
Melyik banknál és milyen hitele van?
Akkor is tudunk segíteni Önnek, ha egy másik banknál felvett lakáshitelét nem tudja törleszteni. Ebben az esetben érdeklődjön munkatársainknál, hogy kedvezőbb hitelre tudja-e cserélni meglévő lakáshitelét.
Rendelkezik Ön törlesztési biztosítással?
Ellenőrizze a szerződése dokumentumait, és ha Ön rendelkezik törlesztési biztosítással, járjon utána, hogy a biztosító fizet-e az Ön helyzetében. Ehhez szükség esetén kérjen segítséget attól a szolgáltatójától, ahol a biztosítást megkötötte!
Ha a biztosítást a Groupama Biztosítónál kötötte, hívja a plusz+36 (1) 467 3500 telefonszámot, és válassza az élet-, baleset- és nyugdíjbiztosítások menüpontot, vagy keresse fel a biztosító valamely ügyfélszolgálatát! A biztosítás igénybevételéhez szükséges dokumentumokat a biztosítótól kérheti.
Milyen mértékű a fizetési nehézség?
A havi törlesztőrészleteket tudja fizetni, de a hátralékot nem tudja egyösszegben rendezni
Ebben az esetben a hátralék rendezésére két lehetősége van:
1. Egyedi engedéllyel a
hátralékot részletekben is visszafizetheti a havi törlesztőrészleten felül,
szerződésmódosítás nélkül. Részletes tájékoztató.
Ha ilyen helyzetben van, kérjük hívja a
plusz+36 (1) 3 666 009 telefonszámot.
2. A tartozás összegét
tőkésíthetjük, ehhez módosítanunk kell a szerződését.
Ha ilyen helyzetben van,
kérjük, hívja a plusz+36 (1) 2 992 999 telefonszámot, vagy írjon az adosvedelem@otpbank.hu e-mailcímre.
Átmeneti fizetési nehézség
A fizetési nehézség átmeneti, ha legfeljebb 6-12 hónapig tart, és Ön csak kisebb összegekben tudja fizetni havi törlesztőrészleteit. Ezt okozhatja például:
- betegség
- baleset
- váratlan nagyobb kiadás
- a család összjövedelmének csökkenését okozó egyéb esemény
Tartós fizetési nehézség
A fizetési nehézség tartós, ha várhatóan fél évnél tovább tart, és Ön nagy valószínűséggel nem lesz képes befizetni a törlesztőrészleteit. Ezt okozhatja például:
- munkahelyének elvesztése
- hosszabb orvosi kezelés
- válás, haláleset
- természeti katasztrófa
- tartós bevételkieséssel járó egyéb esemény
Kérdése van?
Telefonon
Hívja a plusz+36 (1) 2 992 999 telefonszámot, ahol visszahívást kérhet kollégánktól, aki egyeztet Önnel fizetési nehézségeiről, és a probléma lehetséges megoldásáról.
Mi történik, ha késik a törlesztőrészletek befizetésével?
Hátralékkezelés
Ha Ön nem fizet be időben egy törlesztőrészletet, akkor a következő napokban számíthat arra, hogy megpróbálunk kapcsolatba lépni Önnel és a szerződést aláíró további kötelezettekkel. Célunk, hogy megtudjuk, mi a késedelem oka, és igyekszünk együtt megoldást keresni a felmerült problémára. Ezen felül írásban (postai levél, SMS, internet és mobilbankban postaláda üzenet, push üzenet) és telefonhívás keretében is tájékoztatjuk a tartozásról és a nem fizetés következményeiről.
További következmények
- Díjak kerülhetnek felszámításra és hiteltartozás esetén a kamatteher folyamatosan nő.
Az eljárás során figyelembe vesszük, hogy Ön mennyire együttműködő. Azt tanácsoljuk, hogy legyen őszinte fizetési nehézségeivel kapcsolatban!Kölcsönszerződés felmondása
Ha a törlesztőrészletek befizetésével továbbra is folyamatosan elmaradásban van, és nem sikerül Önnel megegyezésre jutnunk, akkor az a szerződés felmondásával járhat. A felmondásról levélben értesítjük Önt és a szerződést aláíró egyéb kötelezetteket (adóstárs, kezes, zálogkötelezett). A felmondás egyik következménye, hogy a teljes tartozása egy összegben lesz esedékes.
A behajtási eljárás akkor is megindul, ha Ön nem veszi át a felmondólevelet. A legtöbb esetben még ekkor is igénybe vehet valamilyen fizetéskönnyítő megoldást. Azt tanácsoljuk, hogy a felmondást követően is legyen együttműködő, hogy elkerülhesse a végrehajtást.Behajtás / végrehajtás
A felmondás után eladhatjuk a követelésünket az OTP Faktoring Zrt. vagy más követeléskezelő cégnek, de közvetlenül is elindíthatjuk a végrehajtási eljárást.
Fontos tudnia, hogy:
- törvényi kötelességünk átadni az adósok mulasztási és felmondási adatait a Központi Hitelinformációs Rendszernek (KHR). Onnantól, hogy Ön mulasztással szerepel a KHR-ben, nehezebben tudunk megoldást találni a fizetési problémájára, előfordulhat, hogy nem kaphat új - kiváltó - hitelt.
- a végrehajtás kiterjed az Ön, adóstársa és a kezes vagyonára is, azaz: jövedelmére, ingóságaira és végül az ingatlanjaira is.
A végrehajtási eljárás költségeit Önnek kell majd kifizetnie, mely elérheti a teljes tartozása 10–20 százalékát is.
Gyakran ismételt kérdések
A hátralék visszafizetése
Hívja központi hitelinformációs vonalunkat a plusz+36 (1) 2 992 999 telefonszámon, vagy igényeljen számlaforgalmi kimutatást, melynek díját a vonatkozó hirdetmény tartalmazza.
A kölcsön felmondása
A felmondás után elindíthatjuk a végrehajtási eljárást, és átadhatjuk az Ön szerződését és a követelésünket az OTP Faktoring Zrt.-nek vagy más követeléskezelő cégnek.
Az illetékes ügyintézőtől a központi hitelinformációs vonalon kérhet visszahívást a plusz+36 (1) 2 992 999 telefonszámon.
A behajtást nem tudja elhalasztani vagy megakadályozni azzal, hogy nem reagál az értesítésekre. Azt javasoljuk, hogy működjön együtt munkatársainkkal, mert így van esély arra, hogy még időben megoldást találjunk a problémára.
A kölcsön fedezete
Ha éppen most adják el a kölcsön fedezetét szolgáló ingatlant, akkor kérjük, hogy az ügyvéd által ellenjegyzett adásvételi szerződést:
- küldje el az adosvedelem@otpbank.hu e-mail címre, vagy
- postázza el a 1876 Budapest címre!
Majd kérjen számlazárást az OTP Bank bármelyik bankfiókjában! A számlazáráshoz meg kell adnia azt is, pontosan melyik napon fizetné vissza a tartozását.