A telefonos csalók nem tétlenkednek. Folyamatosan zaklatják a bankok ügyfeleit és a legkülönbözőbb indokokkal szerzik meg a gyanútlan ügyfelek pénzét. Az elmúlt hónapokban többször felhívtuk már az ügyfelek figyelmét arra, legyenek óvatosak, ha ismeretlenek, magukat banki dolgozónak kiadva korábban nem tapasztalt aktivitásokat kérnek tőlük. Ez lehet ún. biztonsági számlára utalás vagy egy addig nem használt applikáció letöltése.
A csalók újabb módszerekkel próbálják meg becsapni a bankok ügyfeleit. Az OTP Bankra vagy más bankra hivatkozva azt kérik, hogy az ügyfél bankszámlájának biztonsága érdekében (hibás tranzakció vagy visszaélés miatt) utalja át megtakarításait, egy a hívó fél által megadott „biztonsági számlára”. A másik módszer, hogy arra kérik az ügyfelet telepítsen alkalmazásokat a számítógépére vagy telefonjára.
Keltsen Önben gyanút, ha ismeretlenek erre kérik, megtakarításainak biztonsága érdekében ne tegyen eleget a kérésüknek.
Hogyan tud védekezni a csalók ellen?
- Ne utaljon pénzt ismeretlen "biztonsági számlára".
- Ne töltsön le ismeretlen eredetű alkalmazást eszközeire (Anydesk, Teamviewer).
- Ne hagyja, hogy az eszközeihez távolról más is hozzáférjen.
- Tegyen fel olyan kérdéseket, amelyekre a csalók nem tudhatják a választ,
de a bankja igen:
név / számlaszám / számlaegyenleg / utolsó 3 kártyás tranzakció - A bank soha nem kéri telefonon az online bankoláshoz szükséges jelszavait vagy kártyaadatait.
- Ha elbizonytalanodik, hívja fel Ön a saját bankját az ismert számokon.
Legutóbb az OTP Bank a Facebook oldalán, a honlapján és MobilBank üzenetben is felhívta az ügyfelek figyelmét a veszélyre. Hangsúlyozni kell, hogy a csalók nem csak az OTP Bank ügyfeleit hívják, csak találomra tárcsázzák a számokat.
Az OTP Bank Facebook üzenete: