Lakás- és vagyonbiztosítási eseménybejelentő
Ezen az oldalon találja azokat az információkat
és dokumentumokat, amelyek ingatlanban vagy ingóságban keletkezett kár
bejelentéséhez szükségesek.
Felejtse el a hosszas papírmunkát! Jelentse be szolgáltatási igényét pár kattintással a Groupama Biztosító honlapján, így gyorsan és kényelmesen intézhet mindent online.
Hogyan tudja bejelenteni igényét?
A káreseményt a tudomására jutásától
számított
online, egyszerűen és gyorsan a Groupama Biztosító honlapján
személyesen a Groupama Biztosító ügyfélszolgálati irodáiban
telefonon is kérhet információt a +36 1 467 3500-as telefonszámon az 1-es menüpont választásával
Az elindított kárbejelentését a biztosító oldalán, a Kárstátuszon keresztül követheti nyomon.
Milyen dokumentumokra lesz szüksége?
Vagyonkár esetén, kérjük, körültekintően töltse ki az igénybejelentőt, különös tekintettel a kár helyszínére, időpontjára, valamint a becsült összegére.
Felelősségi károk esetén a károsult telefonszámát is adja meg, hogy kollégáink az igénybejelentésével kapcsolatban meg tudják Önt vagy a károsultat keresni.
A szolgáltatás igénybevételéhez a részletesen meghatározott, bekérhető dokumentumokat a biztosítási feltételek tartalmazzák, ezért kérjük, hogy előzetesen mindig tájékozódjon a szerződésére vonatkozó biztosítási feltételben foglaltakról! A szolgáltatási igény elbírálásához szükséges dokumentumok mielőbbi átadásával gyorsítható a kárrendezés menete. Általánosságban:
- tételes ingósági lista,vagyontárgyakról készített fényképfelvétel, vázlatrajz, értékbecslés,
- épület helyreállítási árajánlat, a helyreállítás költségét igazoló részletes számla,
- építési engedélyezési tervdokumentáció, építési napló és tervezetek elemi károk esetén,
- nagyobb csőtörés miatti beázás kár esetén károkozói nyilatkozat a szomszédos ingatlan tulajdonosától,
- hatósági bizonyítvány/hatósági igazolás az illetékes hatóságoktól tűz-, robbanás károk esetén,
- szakértői vélemény és bevizsgálási számla / javítási számla a károsodott készülékekről villámcsapás károk esetén,
- károkozói nyilatkozat felelősségi károk esetén,
- rendőrségnél tett feljelentésről készült jegyzőkönyv másolati példánya, tanúnyilatkozatok, a biztosítottnak, mint sértettnek az őt érintő bűncselekménnyel összefüggésben a hatályos büntető eljárási jogszabály értelmében általa megismerhető és rendelkezésére álló iratok (pl. rendőrségi helyszínelési jegyzőkönyv stb.).
A szolgáltatási igény bejelentéséhez szükséges dokumentumok teljes körét a biztosítási feltételek tartalmazzák.
Joga van a fent felsoroltakon kívül más dokumentumokat, okiratokat is benyújtani a biztosítóhoz a károk és költségek igazolására:
Szükséges dokumentumok:
- Vagyonkárigény bejelentő
- Fénykép a kárról, kár helyszínéről
- Épület helyreállításához árajánlat, számla
- Rendőrségi feljelentést igazoló irat (szándékos rongálás esetén)
- Hatósági bizonyítvány a katasztrófavédelemtől (tűz, robbanás esetén)
- Építési engedélyezési tervdokumentáció, építési napló és tervezetek
- Szakvélemény villámkárhoz, illetve bevizsgálási vagy javítási számla (villámcsapás esetén)
- Tűzoltók értesítése robbanás esetében
Szükséges dokumentumok:
- Lakásbiztosítás ingósági kárbejelentő
- Rendőrségi feljelentést igazoló irat (rablás, lopás esetén)
- Számla, garanciajegy, adásvételi szerződés az ingóságokról
Például: különleges, nemesfém tárgyakban esett károk, károkozás.
Szükséges dokumentum:
Például: üvegtárgyakban, ablakokban, főzőlapokban vagy különleges üvegekben esett kár.
Szükséges dokumentum:
Ha beázást, vagyonkárt okozott valaki másnak, ezzel a dokumentummal tudja elismerni a kár okozásában való felelősségét.
Szükséges dokumentum:
Az élet-, egészség- és balesetbiztosítási kiegészítő fedezetekkel kapcsolatos szolgáltatási igényeket is van lehetőség jelenteni.
- Haláleset, temetési költségek bejelentése lakásbiztosításhoz: Haláleset bejelentő
- Betegség bejelentése lakásbiztosításhoz: Betegség bejelentő
- Baleset bejelentése lakásbiztosításhoz: Baleset bejelentő
Mit kell tennie a káresemény helyszínén?
- Épületben vagy melléképületben keletkezett tűz, valamint robbanás esetén mindig értesítse a tűzoltóságot, rongálás esetében pedig rendőrségi feljelentést szükséges tennie!
- A kárrendezés megkezdéséig, de legfeljebb a kár bejelentésétől számított 5. munkanapig a biztosított vagyontárgy állapotán csak annyiban változtathat, amennyiben az a kárenyhítéshez szükséges.
- A szerződő fél és a biztosított a biztosító előírásai és a káresemény bekövetkezésekor adott utasításai szerint, ezek hiányában az adott helyzetben általában elvárható magatartás követelménye szerint köteles a kárt enyhíteni.
- Ha bejelentéstől számított 5 munkanapon belül nem kezdődik meg a kárrendezés, intézkedhet a károsodott vagyontárgyak helyreállításáról. A fel nem használt, illetve kiselejtezett alkatrészeket, berendezéseket azonban további 30 napig köteles változatlan állapotban megőrizni.
- Azonosíthatóan, jó minőségben fotózza le a káreseményt és a helyszínt.
Mikor fizet Önnek a biztosító?
Ha kárigénye megalapozott, akkor miután bejelentette a káreseményt és benyújtotta az igény elbírálásához szükséges dokumentumokat, a biztosító a Vesta Q Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási szerződés esetében legkésőbb a kárszemlétől és az utolsó dokumentum beérkezésétől számított 5 munkanapon belül, Vesta lakásbiztosítási szerződés esetében pedig 15 napon belül fizeti ki a biztosítási szolgáltatást.
A biztosítási szolgáltatást a biztosított által megadott bankszámlaszámra utaljuk el, vagy külön kérésre postai úton küldjük el a megadott címre.
Meddig élhet a biztosítási igényével?
Amennyiben a kárügyének lezárását követően esetlegesen további kárigénye merülne fel, arra az esetre a vagyonbiztosítási szerződéséből eredő igényei szerint a biztosítási esemény bekövetkezésétől számított 5 évig nyílik lehetősége.
A tájékoztatás nem teljes körű. A részletekért, kérjük, látogasson el a Groupama Biztosító honlapjára, illetve olvassa el a biztosító Kárrendezési Tájékoztatóját.
Hagyatékkal kapcsolatos ügyintézését az Örökösi tájékoztatóban összefoglalt információkkal támogatjuk.
- Tájékoztató az oldal használata kapcsán felmerülő károkról
- Vagyonkárigény bejelentő
- Lakásbiztosítás ingósági kárbejelentő
- Nemesfémtárgy tételes kárbejelentő
- Üvegkár bejelentő
- Nyilatkozat vagyonkár okozásáról
- Szolgáltatási igénybejelentő baleseti halál esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő nem baleseti halál esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő rokkantság esetén
- Utólagos nyilatkozat munkaviszony megszüntetésének okáról
- Vesta Q Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás ügyféltájékoztató a kárrendezéshez szükséges, benyújtandó dokumentumokról
- Kárrendezési Tájékoztató
Utoljára ekkor frissítettük a tartalmat: 2024. június 26.