2018. július 1-jétől a vállalkozóknak közvetlenül a számlakiállítást követően adatot kell szolgáltatniuk a NAV felé a százezer forintot meghaladó áfatartalmú számlák esetében. A ma még papír alapú számlát használók részére a legegyszerűbb megoldás, ha áttérnek az online számlázó programok valamelyikének használatára, hiszen ezek többsége, például az OTP eBIZ már automatikusan elvégzi a kötelező feladatokat.
A jogszabály szerint a kézzel kiállított számlák esetén az adatszolgáltatást öt napon belül, manuálisan kell teljesíteni a NAV weboldalán keresztül. A számlázó programok júliustól csak abban az esetben működnek a jogszabályoknak megfelelően, ha a számla kiállítását követően azonnal, automatikusan elküldik az adatokat az adóhatóságnak. Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója elmondása szerint;
„az OTP Digitális Pénzügyi Asszisztense, az eBIZ számos egyéb, a vállalkozások adminisztrációját könnyítő szolgáltatása mellett, az adatszolgáltatás terén is segíti a cégeket, így azoknak több idejük marad értékteremtő tevékenységükre.”
A NAV bírságot is kiszabhat a mulasztókra, amelynek mértéke számlánként akár 500.000 Ft is lehet. Az adóhatóság ugyanakkor támogató szolgáltatást is biztosít az adózók számára, például számlabefogadóként lekérdezhetők lesznek az adózó nevére kiállított és lejelentett számlák, illetve bizonyos szabálytalanságok esetén tájékoztatást is nyújtanak, így elkerülhető lehet egy büntetés a jövőbeli adóellenőrzés alkalmával. Az új szabályozással kapcsolatban további részletekkel szolgál a NAV weboldala.
A három hónapig havidíj nélkül elérhető eBIZ by OTP Business szolgáltatásról további részletek a www.otpebiz.hu oldalon találhatók.