Mostantól telefonhívás közben ellenőrizhetik az OTP Bank ügyfelei, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e

Publikálva: 2024. augusztus 2. adathalászat

Új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzése érdekében. A hitelintézet ügyfelei az OTP MobilBankban ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. Az applikáció frissítése után a legközelebbi híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.

A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.

Az OTP Bank új fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket az ügyfelek még könnyebben kiszűrhetik. Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

„Folyamatosan újabb fejlesztéseken dolgozunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb megoldásokkal biztosítsuk ügyfeleink védelmét. A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a szélhámosok, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet. Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén ” – mondta el Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója.

A fejlesztések mellett az OTP Bank folyamatosan több csatornán hívja fel a figyelmet arra, hogyan ismerhetők fel a különböző csalási módszerek, és mit tehetnek az ügyfelek, ha gyanús esettel találkoznak. Emellett azonban szükség van arra is, hogy az ügyfelek is vigyázzanak az adataikra, mert ha azokat kiadják, a szélhámosok bármilyen védelmi rendszert kijátszhatnak.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.